Nepředstavitelné horko, místo silnic často jen pruhy udusaného štěrku, prachové bouře, při kterých není vidět ani na krok, anebo naopak záplavy proměňující cesty v řeky zrádného bláta.



Tak by se daly charakterizovat pracovní podmínky proslulých australských roadtrains – silničních vlaků na kolech – vozů typických pro dálkovou přepravu na tomto kontinentu.
Roadtrains se používají zejména pro přepravu zboží, paliv, dobytka a jiných nákladů na území, kde neexistuje žádná alternativní infrastruktura. Roadtrain je tvořen podvozkem s nástavbou a obvykle třemi či čtyřmi návěsy. Souprava tak dosahuje délky více než 50m a její celková hmotnost činí až 140 t.
Mattons Transport Scania Roadtrain je jako stvořený pro náročné cesty nejenom díky tomu, že jeho prostorná kabina zaručuje dostatek komfortu a bezpečí, ale také díky osmiválcovému motoru s výkonem 530 koňských sil. Rychlost roadtrainu je omezená pouze aktuálním stavem vozovky a spotřeba paliva i přes náročné terénní podmínky může klesnout na 1,1 l/km.
Řidiči roadtrainů si musí zvyknout na nekonečné směny za volantem soupravy a výborně zvládat své povolání v extrémních podmínkách. Někdy se dokonce australské silnice zužují jen na jeden asfaltový pás, jejichž okraje jsou písčitokamenité a nezpevněné, a setkání s protijedoucím vozidlem může být pro oba řidiče velkým překvapením. Tomu by měly zabránit dopravní značky upozorňující řidiče na tyto koráby australských silnic.