Nový sedan Honda Accord má elegantní nadčasový design. Přes svou robustnost, která zdůrazňuje pevnost a bezpečnost vozu, zvýrazňují aerodynamické linie karoserie nového sedanu jeho sportovní charakter.
Ten potvrzuje i mimořádně nízký součinitel odporu vzduchu – Cx 0,26, který nejen výrazně snižuje spotřebu, ale umožňuje i vyšší akceleraci vozu.
Interiér nového sedanu je oproti předchozímu modelu zvětšený, umožňuje tak řidiči i ostatním cestujícím jízdy i na dlouhé vzdálenosti v pohodlí a bez únavy. Po usednutí za volant jsem ocenil výškově nastavitelné anatomicky tvarované sedadlo s velmi dobrým bočním vedením, které spolu s možností horizontálního i vertikálního nastavení volantu mě umožňovalo zvolení nejvhodnější a nejpohodlnější pozice pro bezpečné vedení vozu. Rozmístění sdělovačů i ovládačů nelze nic vytknout – neodvádějí při řízení nadměrně pozornost řidiče od vnější provozní situace, což přispívá k bezpečné jízdě.
Délka nového sedanu Accord je 467 cm, šířka 176 cm, výška 145 cm a rozvor náprav 268 cm. Zavazadlový prostor dobře přístupný má objem 459 litrů.
Testovaný Accord měl benzinový čtyřválcový motor 2,0 litru s rozvodem DOHC se 16 ventily, s elektronicky vstřikováním paliva a se zdokonalenou technologii i-VTEC, který dosahuje výkon 114 kW (155 k) při 6 000 ot/min a nejvyšší kroutící moment 190 Nm při 4 500 ot/min. Pětirychlostní mechanická převodovka má vhodně odstupňované rychlostní stupně a dobře se řadí. Výkonný motor spolu s velmi dobrými konstrukčními vlastnostmi podvozku, který je vybaven účinným posilovačem řízení a brzdovým systémem ABS+EBD, mně umožňoval bezpečné projíždění i prudkých zatáček vyšší rychlostí s pocitem bezpečí. Při testovacích jízdách jsem ocenil nízkou hladinu hluku v kabině, protože podvozek i motor jsou velmi dobře odhlučněny.
Výrobce udává u sedanu Accord kombinovanou průměrnou spotřebu s mechanickou pětistupňovou převodovkou 7,7 l/100 km. Tuto spotřebu jsem nepřekročil, přestože jsem jezdil svižně v plném obsazení a se zavazadly. Výrobce udává maximální rychlost 217 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,1 sekund.
Honda Accord s motorem 2,0 je dodávaná ve výbavě Basic a ve vyšší výbavě Comfort, v které byl i testovaný vůz. V obou stupních je výbava obsažená v základní ceně rozsáhlá: ABS+EBD, airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy, kotoučové brzdy na všech kolech, posilovač řízení, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání, ECU imobilizér, elektricky ovládaná okna, elektricky ovládaná zpětná vnější zrcátka, výškově nastavitelný volant ve dvou osách, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, autorádio s přehrávačem CD, ovládání autorádia na volantu a další položky dnes již u vozů této třídy běžné. Ve vyšší výbavě Comfort, v které byl testovací vůz, pak navíc ještě okenní airbagy, dvouzónovou elektronickou klimatizaci, pylový filtr a čidlo venkovní teploty.
Cena testované Hondy Accord s motorem 2,0 a mechanickou převodovkou ve výbavě Comfort je 749 000 Kč (včetně DPH). V nižší i když také bohaté výbavě Basic je cena 679 000 Kč. Ve výbavě Comfort s automatickou převodovkou je 779 000 Kč.
U sedanu Accordu je možné zvolit také výkonnější motor 2,4 litru, který má výkon 140 kW (190k) při 6 800 ot/min a nejvyšší kroutící moment 223 Nm při 4 500 ot/min.
Při porovnávání cen s modely ostatních značek je nutné vzít v úvahu, že uvedené ceny Hondy Accord obsahují rozsáhlou základní výbavu jak je v článku uvedeno.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií