Položení základního kamene nové továrny PSA Peugeot Citroën v Trnavě na Slovensku

Nová továrna bude 45 km od Bratislavy – v Trnavě na Slovensku

Jean-Martin Folz, předseda představenstva skupiny PSA Peugeot Citroën položil základní kámen továrny PSA Peugeot Citroën. Celá událost se odehrála za přítomnosti slovenského premiéra M. Dzurindy, trnavského starosty p. Bosnaka a dalších stovek hostů.


Skupina PSA Peugeot Citroën chce v Trnavě vytvořit výrobní nástroj skupiny pro celou Evropu, který začne vyrábět v roce 2006 vozy na platformě 1 – malé automobily. Bude mít roční kapacitu 300.000 vozů ve 3 výrobních směnách a bude zaměstnávat 3 500 osob. Celková investice (stavba továrny a uvedení prvního vozu na trh) se odhaduje na cca 700 milionů Euro.


Budoucí závod bude postaven na rozloze 190 ha, bude mít výbornou přístupnost (železnice, dálnice, říční doprava…) a bude zahrnovat lisovnu, svařovnu, lakovnu a montážní linku. Prostory dodavatelů budou umístěny v sousedství továrny na rozloze 55 ha.


Toto výrobní centrum umožní skupině se více přiblížit trhům, kde je zaznamenáván rychlý obchodní rozvoj : skupina PSA Peugeot Citroën dosáhla ke konci března 2003 13,6 % podílu na trhu v 6-ti zemích střední Evropy (Chorvatsko, Maďarsko, Polsko, ČR, Slovensko a Slovinsko) proti 5 % před 5-ti lety. Cílem skupiny je dosáhnout na těchto trzích stejného podílu jako má v západní Evropě, tj. 16,3 % v 1.čtvrtletí 2003.


Na Slovensku je skupina PSA Peugeot Citroën druhou automobilovou skupinou za první 3 měsíce roku, s tržním podílem 15,1 %, což je nárůst o 33,6 % vzhledem k minulému roku. Peugeot je druhou nejprodávanější značkou na slovenském trhu a má podíl na trhu ve výši 8,75 %, tj. Nárůst o 25,8 % proti minulému roku. Pokud jde o značku Citroen, tato obsadila 4. místo na slovenském trhu s podílem 6,35 % ke konci března 2003, tj. Nárůst činí 46,2 % ve srovnání se stejným obdobím roku 2002.


PSA Peugeot Citroën se zavázala k politice rozvoje s cílem překročit hranici 4 milionů vozů v roce 2006. V roce 2002 bylo prodáno 3.267.000 vozů a v roce 1997 to bylo 2.100.000 vozů.









Kontakt:




Martina Bedrnová, CITROËN ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o., tel: 224 835 620, e-mail: bedrnova@citroen.cz




Lucie Kučerová, PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o., tel: 244 118 882, e-mail: lkucerova@peugeot.cz




KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Anex s.r.o.
Žerotínova 378, 405 02 - Děčín III
412 558 098
seat@autoanex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Citroën C5 Aircross: Gauč na kolech, který umí šetřit i hýčkat

Nový Citroën C5 Aircross: Gauč na...

Citroën má nový trumf a vlajkovou loď. Druhá generace modelu C5 Aircross spojuje komfort obývacího pokoje, francouzský smysl pro design a moderní elektrifikaci. Na platformě STLA Medium vzniklo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vlajková loď značky DS překonala 500 kilometrů po dálnici na jedno nabití

Vlajková loď značky DS překonala 500...

Nová DS N°8, stoprocentně elektrická vlajková loď značky DS Automobiles, potvrzuje svou výjimečnou efektivitu. V testech uskutečněných v několika evropských zemích zvládla po dálnicích...

Přijíždí nový francouzský hatchback...

Značka DS znovu dokazovala, že automobil může být víc než jen dopravní prostředek. Nový model DS N°4 kombinuje tři typy elektrifikace, chytrou konektivitu a interiér navržený jako salón na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...