Motor XU7 obsahu 2.056 cm3 má výkon 520 k dosahuje nejvyššího točivého momentu 700 Nm. Má turbodmychadlo Garett GIK, vačkové hřídele Piper Cams. Podvozek Citroën Sport a Epsilon, pohon všech kol, samosvorná spojka Haldex, spojkový kotouč z uhlíkových vláken Sachs, klouby CDX. Převodovka je šestistupňová sekvenční Sadev. Odpružení tlumičemi Sachs s nastavitelnou tuhostí. Kola 15“ – 18“, pneumatiky Avon. Hmotnost vozu je 1.120 kg.
Jako palivo je používán bezolovnatý benzín Total 98. Maziva Total Quarz. Benzinová nádrž má objem 14 litrů, plní se vždy plná. Malý objem nádrže je především z bezpečnostních důvodů.
Na trati dosahuje Xsara průměrné rychlosti cca 100 km/h a nejvyšší rychlosti až 210 km/h. Samozřejmě, že tyto rychlosti jsou přímo závislé na charakteru trati. Průměrná spotřeba vozu je cca 60 až 70 litrů na 100 km.
Vůz si testuje Kenneth sám. Jeho tým sestává z 6 až 8 pracovníků. Na závody přijíždí tým dvanáctimetrovým autobusem s přívěsem na závodní automobil.
Pod červenou karosérií Hansenova Citroënu je možno najít několik zajímavých novinek.
K týmu se vrátila špičková švédská společnost Haldex Traction s její rychle reagující elektronickou spojkou, která řídí rozdělování výkonu mezi kola přední a zadní nápravy.
Strojírenská společnost Epsilon pracovala dva roky na zcela novém zavěšení předních kol, výsledkem práce je lepší geometrie řízení a zlepšené jízdní vlastnosti automobilu. Není snadné ovládat všech 520 koňských sil, které jsou v motoru vozu, a to je důvod, proč je podvozek tak důležitý.
„Moci pracovat s tak zasvěcenými partnery, jak to děláme už celá léta, je jednou ze skutečně dobrých věcí v této činnosti.“, řekl Kenneth. „I když jsme měli dobré výsledky, vyhrávali jsme závody a získávali tituly, stále jsme přemýšleli, jak bychom to mohli udělat lépe, jak bychom mohli být rychlejší. Nemůžeme být nikdy zcela spokojeni.“
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas