Nový Ford Focus C-MAX na brněnském autosalonu

Rodinný vůz střední třídy mimořádně komfortní a prostorný s dynamickými vlastnostmi oblíbených modelů Ford Focus.

Nový Ford Focus C-MAX na brněnském autosalonu
Nový Ford Focus C-MAX na brněnském autosalonu

Vyzbrojen designersky čistě řešenou karoserií kompaktních rozměrů se zřetelným sportovním stylingem, slibujícím výbornou dynamiku jízdy, vyráží nový Ford Focus C-MAX na automobilový trh aby náročným zákazníkům ukázal, co je možné očekávat od moderního rodinného automobilu střední třídy. Propracovaný design karoserie se navíc odrazil v nejnižším koeficientu aerodynamického odporu v této automobilové třídě. Čisté linie Focusu C-MAX se zúročují v mimořádné provozní hospodárnosti a díky jim také do interiéru proniká jen minimální aerodynamický hluk.

Focus C-MAX nabízí maximální flexibilitu a spoustu prostoru jak při řidiče a posádku, tak i pro zavazadla. Konstruktéři modelu Focus C-MAX záměrně nepřipravovali sedmimístnou verzi, protože toto řešení by nutně znamenalo nižší cestovní komfort. Namísto toho navrhli vůz, který nabízí spoustu prostoru pro tři cestující ve druhé řadě sedadel, nebo skutečně maximální komfort a prostor jak pro nohy, tak v oblasti ramen ve čtyřmístné konfiguraci.


Focus C-MAX doplňuje škálu MAV (Multi Activity Vehicles) modelů značky Ford, když se zařazuje mezi kompaktní model Fusion a sedmimístný velkoprostorový model Galaxy. Tyto tři modely spolu s vozy Ford Maverick, Tourneo Connect a osmi či devítimístné minibusy Tourneo dělají z Fordu značku, která nabízí jednu z nejširších škál mimořádně prostorných osobních modelů. Uvedením Focusu C-MAX obsahuje škála modelové řady Focus tří- a pětidveřové hatchbacky, čtyřdveřové sedany, prostorná kombi, dva mimořádně výkonné sportovní deriváty a nově také moderní rodinný automobil.


Focus C-MAX nabízí maximální komfort: Spousta místa pro nohy a nad hlavami, výborně řešená ergonomika, vysoká úroveň řemeslného zpracování, příjemně tvarovaná sedadla s dobrým bočním vedením a bederními opěrkami, možnost přizpůsobování konfigurace zadních sedadel, dlouhý seznam komfortních prvků.


Focus C-MAX má konstrukčně velmi dobře propracovaný podvozek, protiblokovací systém brzd ABS a brzdový asistent standardem, na přání elektronický stabilizační systém ESP, spousta dalších bezpečnostních prvků a technologií plus spolehlivé a na údržbu nenáročné motory.


Focus C-MAX má delší rozvor a širší rozchod kol než mají ostatní modely řady Focus. Jeho karoserie byla optimalizována s ohledem na dosažení maximální tuhosti a pevnosti. Bez ohledu na větší obestavěný prostor vyniká Focus C-MAX mimořádnou pevností své struktury, což je klíčovým předpokladem pro docílení požadovaných špičkových jízdních vlastností, typických pro modely řady Focus.


Bez ohledu na vyšší stavbu a vyšší hmotnost se karoserie Focusu C-MAX nenaklání v zatáčkách o nic více, než jako u ostatních modelů řady Focus. Vysoká tuhost karoserie a přesně definovaná tuhost zavěšení vyústily v dokonale vyvážené jízdní vlastnosti. Focus C-MAX dovoluje řidiči i velmi dynamickou jízdu zatáčkami, aniž by tím ovšem trpěl komfort pasažérů.


Na precizním a velmi snadném řízení má zásluhu aplikace nového elektro-hydraulického posilovače řízení. Elektro-hydraulický posilovač řízen, který mění svůj účinek v závislosti na rychlosti jízdy, je standardem pro všechny verze modelů Focus C-MAX. Elektro-hydraulický posilovač řízení spotřebuje méně energie, má menší tepelné ztráty a je hospodárnější – snižuje spotřebu až o 0,2 l na 100 km


Zavazadlový prostor má v základním uspořádání objem 582 l. Po vyjmutí zadních sedaček z vozu se v zadní části Focusu C-MAX vytvoří nákladový prostor o objemu 1692 l se zcela plochou podlahou.


Originální konstrukce zadních sedadel umocňuje přizpůsobivost nového modelu Focus C-MAX. Originální uchycení sedaček totiž dovoluje snadný přechod z pětimístného na čtyřmístné uspořádání. Tímto flexibilním systémem jsou standardně vybaveny modely Focus C-MAX ve stupni výbavy Trend a Ghia.


Po důkladných ergonomických analýzách se konstruktéři Fordu rozhodli začlenit řadicí páku přímo do palubní desky, kde je v pohodlnějším dosahu ruky řidiče než konvenční řadicí páka uchycená do podlahy či středového tunelu vozu. Navíc toto řešení zvětšuje volný prostor v interiéru.


Jako vůbec první evropský Ford může být nový Focus C-MAX ve výbavě Trend a Ghia vybavený elektricky ovládanou ruční brzdou, díky které mohla zmizet tradiční páka mezi předními sedadly. Namísto velké páky nyní řidič ovládá brzdu kompaktním spínačem, díky kterému se mezi sedadlem řidiče a jeho předního spolujezdce vytvořil volný prostor, který lze účelně využít. Brzda se samočinně aktivuje po zastavení vozu, vypnutí motoru a vysunutí klíčku ze spínací skříňky. K deaktivaci potom dojde po spuštění motoru a zařazení prvního rychlostního stupně nebo zpátečky.


Protože ovladač brzdy EPB je mnohem menší než tradiční páka, vytvořili stylisté pro modely s elektricky ovládanou ruční brzdou zcela osobitou středovou konzoli. Ta obsahuje sklopnou loketní opěrku, držáky šálků s nápoji a velkou schránku pod loketní opěrkou, do které se vejde dvanáct plechovek o objemu 0,33 l, nebo jedna plastová láhev o objemu 1,5 l a devět plechovek. Vzadu jsou do konzole integrovány další dvě odkládací schránky, přičemž spodní obsahuje ovladače na přání dodávaného komunikačního systému pro zadní sedadla. Interiér obsahuje řadu dalších praktických odkládacích schránek, přihrádek a poliček. Další dvě velké schránky jsou umístěné pod podlahou vozu v prostoru před zadními sedadly.


Dvouzónová klimatizační jednotka je součástí standardní výbavy modelů Ghia a pro ostatní verze se dodává na přání zákazníků.


Vedle kvalitních autorádií Ford si mohou zájemci o nový Focus C-MAX zvolit také špičkový audiosystém SonyTM. V nabídce jsou dvě verze tohoto přístroje a navíc je k dispozici i unikátní komunikační systém pro zadní sedadla a dva navigační přístroje. Audiosystém SonyTM je horkou novinkou a je k dispozici pouze pro modely Focus C-MAX a pro nové Mondeo. Uvedení tohoto systému je začátkem technické spolupráce dvou globálních společností. Nabídka autorádií Ford zahrnuje řadu AM/FM přístrojů s přehrávači magnetofonových kazet nebo CD disků, na přáni se dodávají i externí měniče CD disků.


Prvky pasivní bezpečnosti obsahují mimo jiné velkoobjemové čelní a boční airbagy a průběžné hlavové airbagy, které po naplnění kryjí prostor oken od A až k C-sloupku karoserie. Citlivé nárazové čidlo, umístěné uprostřed přední části vozu, rozhoduje podle druhu a intenzity nárazu o aktivaci airbagů a o způsobu jejich naplnění.


Pro nový Focus C-MAX je připravena škála moderních zážehových i vznětových motorů, které vynikají svými výkony, hospodárností, spolehlivostí a nízkými servisními nároky. Škála motorů Ford TDCi pro osobní automobily nyní zahrnuje celkem sedm agregátů o objemech od 1,4 l až po 2,0 l, jejichž výkonové rozpětí sahá od 68 k po 136 k. Technologie „common-rail“ přináší celou řadu výhod, především vyšší výkon, klidnější a tišší chod, nižší spotřebu a čistší spaliny.


V nabídce pohonných jednotek se objevují dva nové turbodiesely „common-trail“ řady Duratorq TDCi, vyvinuté ve spolupráci se společností PSA Peugeot-Citroën. Oba nové motory TDCi byly pečlivě laděny, tak, aby přesně vyhovovaly svému nasazení do modelu Focus C-MAX. Oba agregáty vynikají nízkými třecími ztrátami, jsou vybaveny systémem přímého vysokotlakého vstřikování nafty do válců „common-rail“ druhé generace, turbodmychadlem VNT s proměnnou geometrií a elektronickým ovládáním škrticí klapky „drive-by-wire“.


Nový čtyřválec Duratorq TDCi o objemu 1,6 l disponuje výkonem 110 k při otáčkách 4000 min-1, jeho nejvyšší točivý moment, dosažitelný už při otáčkách 1750 min-1, činí 240 Nm, což se pozitivně projevuje v pozoruhodné dynamice jízdy. Focus C-MAX poháněný tímto novým čtyřválcem zrychluje z 0 na 100 km/h během 11,3 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 185 km/h. Silnou stránkou je i mimořádná hospodárnost – kombinovanou spotřebu uvádí výrobce pouze 4,9 l/100 km.


Turbodiesel Duratorq TDCi o objemu 2,0 l a výkonu 136 k dosahuje mohutný točivým moment 320 Nm již při otáčkách 2000 min-1. Dokonalé využití výkonových parametrů tohoto motoru zaručuje nová šestistupňová manuální převodovka, která je standardně montovaná do modelů Focus C-MAX poháněných tímto agregátem. Focus C-MAX s tímto motorem zrychluje z klidu na 100 km/h během 9,6 s a jeho nejvyšší rychlost činí 200 km/h. I přes tyto výkony zůstává spotřeba obdivuhodně nízká – kombinovanou spotřebu uvádí výrobce pouze 5,6 l/100 km.


Zážehový čtyřválec o objemu 1,8 l, který je členem Fordovy rodiny nových řadových zážehových čtyřválců, se objevuje i pod kapotou nového Focusu C-MAX. Motor má proti stejnému agregátu používanému v modelové řadě Mondeo záměrně o něco snížený výkon na 120 k při 6000 min-1,, ale je optimalizovaný z pohledu co nejlepšího průběhu točivého momentu. Točivý moment vrcholí při otáčkách 4500 min-1 hodnotou 169 Nm. Focus C-MAX s tímto agregátem zrychluje z 0 na 100 km/h během 10,8 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 193 km/h. Kombinovanou spotřebu uvádí výrobce 7,1 l/100 km.


Nový motor 2.0 Duratorq TDCi je standardně propojený s novou manuální šestistupňovou převodovkou, která byla připravena speciálně pro použití v modelu Focus C-MAX. a nové Mondeo. Těsnější odstupňování jednotlivých rychlostních stupňů se pozitivně projevuje v dynamických vlastnostech vozu, „dlouhý“ šestý rychlostní stupeň zase přispívá k tišší a hospodárnější jízdě vysokými rychlostmi na dálnicích.


Vozy Focus C-MAX s motory 1,6 Duratorq TDCi a 1,8 Duratec jsou vybaveny spolehlivou pětistupňovou manuální převodovkou, která byla optimalizována pro nasazení do nových modelů.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Louda Auto a.s.
Třídvorská 70, 280 00 - Kolín V
321 715 804
lukas.lahoda@louda.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...