Příznivé čtvrtletí pro Citroën na většině evropských trhů

Jak v osobních vozech, tak i v kategorii lehkých užitkových aut.

Výrazného zlepšení pozic značky došlo v 17 zemích západní Evropy. Trh v této části světa sice vykázal dlouhodobý pokles o 3 %, zatímco podíl Citroënu posílil celkově na 13%. Prodeje za první tři měsíce roku 2003 byly vyšší než ve stejném období roku 2002 (z 6,5 % na 7,5 %). Tento prodejní úspěch je společným dílem všech modelů z modelové řady Citroënu – od C3, přes Berlingo, Xsaru Picasso až po C5 a C8.


Ve Francii je Citroën jednou z mála značek, která rostla. V osobních i užitkových vozech zaznamenala značka nárůst o 5,4%, zatímco francouzský trh klesal o 7,6 %. Podíl Citroënu tak dosáhl 15,6% proti 13,7% v prvním čtvrtletí 2002. V osobních vozech činí podíl značky 14,96 % (loni 13,2 %), modelu C3 se prodalo na 20 000 kusů, C8 si koupilo 2700 francouzů. Ještě významnější podíl má Citroën na trhu užitkových vozů – dosahuje 19,1 % (loni 16,2 %).


Ve Španělsku, kde trh celkově klesá o 4 %, posílil Citroën na 13,3 % (loni 9 %), ve Velké Británii má Citroën podíl 6,1 %. Největšího nárůstu zaznamenala značka v Itálii, kde podíl na trhu vzrostl na 6 %, což proti témuž období roku 2002 představuje zvýšení o plných 87 %!


Na německém trhu je podíl Citroënu stabilní a proti klesající jednoprocentní tendenci trhu celkového představuje 2,1 %. Šestiprocentní posun byl zaznamenán v Belgii a Lucembursku, kde trh prudce padá o 11 %. Podíl značky Citroën tu dosahuje 12,3 %. V Nizozemsku si Citroën připsal sedmiprocentní nárůst prodejů a podíl na trhu 6 % (celkový propad trhu o 4 %).

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Největší obchodní dům

automobilů v ČR

 

Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”

Kontakt:
AUTO JAROV, s.r.o.
130 00 Praha 3, Osiková 2
251 002 111
autojarov@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...