Výrazného zlepšení pozic značky došlo v 17 zemích západní Evropy. Trh v této části světa sice vykázal dlouhodobý pokles o 3 %, zatímco podíl Citroënu posílil celkově na 13%. Prodeje za první tři měsíce roku 2003 byly vyšší než ve stejném období roku 2002 (z 6,5 % na 7,5 %). Tento prodejní úspěch je společným dílem všech modelů z modelové řady Citroënu – od C3, přes Berlingo, Xsaru Picasso až po C5 a C8.
Ve Francii je Citroën jednou z mála značek, která rostla. V osobních i užitkových vozech zaznamenala značka nárůst o 5,4%, zatímco francouzský trh klesal o 7,6 %. Podíl Citroënu tak dosáhl 15,6% proti 13,7% v prvním čtvrtletí 2002. V osobních vozech činí podíl značky 14,96 % (loni 13,2 %), modelu C3 se prodalo na 20 000 kusů, C8 si koupilo 2700 francouzů. Ještě významnější podíl má Citroën na trhu užitkových vozů – dosahuje 19,1 % (loni 16,2 %).
Ve Španělsku, kde trh celkově klesá o 4 %, posílil Citroën na 13,3 % (loni 9 %), ve Velké Británii má Citroën podíl 6,1 %. Největšího nárůstu zaznamenala značka v Itálii, kde podíl na trhu vzrostl na 6 %, což proti témuž období roku 2002 představuje zvýšení o plných 87 %!
Na německém trhu je podíl Citroënu stabilní a proti klesající jednoprocentní tendenci trhu celkového představuje 2,1 %. Šestiprocentní posun byl zaznamenán v Belgii a Lucembursku, kde trh prudce padá o 11 %. Podíl značky Citroën tu dosahuje 12,3 %. V Nizozemsku si Citroën připsal sedmiprocentní nárůst prodejů a podíl na trhu 6 % (celkový propad trhu o 4 %).
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”