Nový luxusní sedan vyšší střední třídy Hyundai XG 3,5i V6 představený na nedávném ženevském autosalónu, vznikl dalším vývojem dosavadního typu XG, který byl v Evropě představen v květnu roku 1999. Provedená modernizace si kladla za cíl ještě lépe vyhovět vkusu evropských zákazníků a splnit jejich požadavky na komfort i dynamiku.
Nový vidlicový šestiválec 3,5 V6 24V s nejvyšším výkonem 145 kW na českém trhu nahrazuje původní třílitrový motor o výkonu 138 kW a ve spojení s pětistupňovou elektronicky řízenou převodovkou s možností sekvenční volby poskytuje luxusnímu sedanu sportovní zrychlení z klidu na 100 km/h za 8,6 sekundy. Kromě nové pohonné jednotky bude zákazníky lákat také mimořádně bohatá standardní výbava, v níž nechybí ani prvky, jež jsou u většiny konkurentů za příplatek. Jde třeba o kožené čalounění sedaček, stěrače ovládané dešťovým senzorem, příčně i podélně elektricky nastavitelný dřevem vykládaný volant či navigační systém Blaupunkt DX-R 52, se softwarem pro Českou republiku.
Nový třiapůllitrový vidlicový šestiválec má oproti předchozí pohonné jednotce větší nejen zdvih (85,8 oproti 76,0 mm), ale i vrtání válců (93,0 oproti 91,1). Díky čtyřiadvacetiventilovému rozvodu a flexibilnímu systému řízení je nový agregát značně pružný a kromě nejvyššího výkonu 145 kW při otáčkách 5500 min-1 dosahuje i vynikajícího vrcholu točivého momentu 292 Nm při 3500 min-1. Pětistupňová automatická převodovka má první čtyři stupně relativně krátké podporující akceleraci a sportovní odezvu vozu, pátý rychlostní stupeň pak je dlouhým rychloběhem snižujícím hlučnost a spotřebu paliva při dlouhých dálničních cestách. Převodové ústrojí je elektronicky řízeno a jeho hydraulický měnič se při vyrovnané jízdě vyšší rychlostí uzamyká, aby se zamezilo ztrátám daným jeho prokluzem. Převodovka je vybavena spínačem, jímž lze zvolit sportovní mód řazení více využívající vyšších otáček motoru. Právě ve sportovním modu vůz dosahuje zmíněného zrychlení z klidu na 100 km/h za 8,6 sekundy stejně jako maximální rychlosti 230 km/h. Ve srovnání s předchozím modelem XG to znamená akceleraci lepší o 0,9 sekundy a maximální rychlost vyšší o 5 km/h.
Nejvýraznější odlišností designu nového modelu XG 3,5i V6 jsou boční směrová světla zabarvená stříbrně namísto předchozí žluté barvy. Stejně tak přední mlhové světlomety už nemají žluté krycí sklo, ale jsou čiré. Stylisticky přepracovány byly rovněž zadní sdružené světlomety. Kolem vozu se stejně jako dříve táhne chromovaná ochranná lišta, která však vpředu nyní spočívá na zcela přepracovaném nárazníku. Součástí standardní dodávky jsou nová šestnáctipalcová litá kola obutá do pneumatik Michelin o rozměru 205/60 VR16. Vůz je možno objednat ve dvou pastelových barvách a v osmi barvách metalických.
Po zapnutí zapalování uvítá řidiče ve voze Hyundai XG 3,5i V6 elektroluminiscenční přístrojová deska, jejíž jasně svítící ukazatele jsou zárukou vysoké čitelnosti. Stejně jako u předchozího modelu, i u nového XG je samočinná klimatizace a vyhřívání předních sedaček. Přepracován byl displej palubního počítače umístěný na středovém panelu a některé komfortní prvky byly doplněny zcela nově. Jde zejména o automatické stěrače ovládané dešťovým senzorem, příčně i podélně elektricky nastavitelný dřevem vykládaný volant či navigační systém Blaupunkt DX-R 52. Bezpečnostní výbava zahrnuje 4 airbagy včetně bočních a čidlo zatížení sedadla spolujezdce. Pokud na něm nikdo nesedí, tak při případném nárazu dojde pouze k aktivaci vzduchových vaků pouze na straně řidiče, čímž se snižují náklady na opravu vozidla. Kromě zmíněných prvků je součástí standardní výbavy ještě systém ABS s elektronickým rozdělováním brzdné síly EBD, protiprokluzový systém TCS a dále třeba elektricky nastavitelná sedadla řidiče i spolujezdce s pamětí (zahrnující také nastavení vnějších zpětných zrcátek), tempomat, příprava pro autorádio se šesti reproduktory, dálkově ovládané centrální zamykání, automatická klimatizace s čidlem znečištění vzduchu přepínajícím samočinně na jeho vnitřní cirkulaci a mnoho dalších prvků.
Cena nového modelu Hyundai XG 3,5 V6 byla stanovena na atraktivně nízkých 989.900 Kč.
Po zapůjčení vozu k redakčnímu testu, vás budeme informovat o jeho jízdních vlastnostech, našich dojmech a poznatcích.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.