Po několika letech neutuchající činnosti, plodné a bohaté zejména ve sportovní oblasti, se automobilka Citroën rozhodla spojit dynamičnost svého oddělení pro vývoj automobilů se znalostmi a zkušenostmi stáje Citroën Sport a vyjádřit svou budoucí vizi automobilového sportu vozem, pojmenovaným C2 Citroën Sport.
Na základě četných sportovních úspěchů, kterých dosáhly vozy Xsara Kit Car, Xsara T4 a dnes také i Xsara WRC, učinila společnost Citroën rozhodnutí, že se v roce 2003, poprvé v historii značky Citroën, zúčastní všech součástí Světového šampionátu v automobilové rallye (WRC).
Celosvětová kampaň nemohla pro značku začít lépe. Vozy Xsara WRC získaly první tři místa v závodě Rallye Monte Carlo. Již v roce 2002 se Citroën představil v dobrém světle při několika národních i mezinárodních závodech.
Úspěch na Světovém šampionátu Junior WRC, kterého dosáhl nejen Španěl Dani Sola se svým vozem Saxo Super 1600, ale také Ital Andrea Dallavilla a Fin Janne Tuohino, kteří získali čestná ocenění, umožní značce Citroën zcela ovládnout celkové pořadí této disciplíny. Lauriers, jezdící rovněž za značku Citroën, zvítězil spolu s Jesúsem Purasem na voze Xsara WRC v Mistrovství Španělska v poháru konstruktérů a řidičů. Dalším úspěchem vozidla Xsara je vítězství v Rallye Cross, kterého dosáhl již podesáté Kenneth Hansen. Na národních mistrovstvích v roce 2002 zazářily také barvy vozů Citroën Saxo Super 1600, které zvítězily v Německu, Belgii, Maďarsku a Portugalsku. A konečně, na Mistrovství Francie v Rallye Super 1600, obsadil Citroën s vozidly Saxo Super první a také třetí místo.
Sportovní politika Citroën vychází ze snahy společnosti o vytvoření vítězné strategie: vyhledat mladé talenty v nižších soutěžích, nechat je nasbírat zkušenosti v závodech série Junior WRC a poté se s nimi pokusit zvítězit v závodech série WRC. To je dnes případ, například Sébastiena Loeba, kterého si všiml ředitel Citroën Sport, Guy Frequelin, při nižších soutěží. Od té doby v rekordně krátkém čase postoupil až na úplnou špičku. Nejprve získal v roce 2001 titul v sérii Junior WRC na voze Saxo Super 1600. Poté mu byl svěřen vůz Xsara WRC, nejprve na otestování a na konci roku 2001 i pro závodění. Jeho vzestup byl ohromující! Pro každého mladého potenciálního závodníka, jehož snem je jít stejnou cestou jako Sébastien Loeb, představuje nová koncepce závodního vozu C2 Citroën Sport dobrodružství, které je charakteristickým rysem politiky značky.
C2 Citroën Sport vyzařuje charakteristiky výkonného vozu: dynamiku a výkon., kromě toho, že je skvělou ukázkou vysokého stupně technické dokonalosti, také představuje možný způsob, jakým se Citroën Sport prostřednictvím závodů rallye kde se projeví živý charakter značky, může podílet na boji o zákazníka.
Při pohledu na vnější tvary tohoto automobilu, si každý sportovní fanoušek hned uvědomí ladnost pohybu, zrychlení, spolehlivé brzdy a absolutní kontrolu nad vyváženým vozem. Svými proporcemi, rozvorem, širokým rozchodem a přední maskou, vzbuzuje C2 Citroën Sport pocit velké robustnosti. Jeho velké sací otvory, baculatá kapota, ladná linie a výrazné, vyčnívající podběhy ukazují na pozoruhodný dynamický potenciál. Spojení těchto dvou aspektů, dynamiky a robustnosti, činí z vozu C2 Citroën Sport směsici síly, energie a radosti.
Motor Citroënu C2 Sport o objemu 1,6 litru má maximální výkon 225 k při 8 500 ot/min. Jeho maximální otáčky jsou 9 000 ot/min. Převodovka je 6-ti stupňová, diferenciál je samosvorný, hmotnost vozu je 1000 kg a rozložení hmotnosti vpředu/vzadu : 60/40 %. Pneu Michelin. Řízení má hydraulický posilovač, rozměry vozu: délka 366 cm, šířka 179 cm, rozvor 233 cm a rozchod předních kol 163 cm, zadních 157 cm.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií