Spolupráce PSA Peugeot Citroen a BMW, která byla oznámena v červenci 2002, byla dále upřesněna podpisem smlouvy o spolupráci při vývoji malých benzínových motorů v prosinci 2003 mezi pány Jean-Martinem Folzem, prezidentem PSA Peugeot Citroen a Helmutem Panke, prezidentem skupiny BMW.
Nová výrobní jednotka bude mít výrobní kapacitu 2.500 motorů denně. Tyto nové motory vybavené nejmodernějšími technologiemi se budou montovat do vozů nižší a střední třídy, a to do vozů značky Citroen i Peugeot., stejně jako do budoucích modelů MINI. Až 1 milion vozů ročně bude možné vybavit těmito novými motory.
Tento projekt výborně zapadá do průmyslového plánu, odstartovaného v roce 2001 při uvedení nového dieselového motoru 1,4 Hdi se systémem common rail. Jedná se o zavedení výrobní jednotky, která by byla velmi homogenní, jednoduše převoditelná do jiných výrobních závodů a spojující obráběcí linky hlavních dílů motoru (hlava motoru, blok motoru, kliková hřídel, ojnice) a montážní linky.
Továrna se bude rozprostírat na ploše 60.000 m2 a bude vyžadovat investici ve výši 430 milionů Euro. Při plném využití kapacity by měla zaměstnávat 850 pracovníků.
* Závod v Douvrinu byl založen v roce 1969 a specializuje se na výrobu velkých sérií motorů. Výroba motorů pro PSA Peugeot Citroen představuje 7.600 motorů denně a závod zaměstnává více než 4000 pracovníků.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií