Finále Jim Beam Cupu ´98 v americké režii

Americký bourbon Jim Beam znají milióny jeho konzumentů ve světě především jako lahodný nápoj. V České republice si jej navíc spojujeme ještě s podívanou na zajímavý motocyklový sport, který dovede strhnout svou dramatičností. Letos už počtvrté byla tato světová značka uváděna u nás v souvislosti s Mezinárodním mistrovstvím České republiky v superkrosu 125 a 250 ccm.

Finálový závod Jim Beam Cupu ´98, byl bez nadsázky opravdovým vyvrcholením celého šestidílného seriálu těchto atraktivních motoristických podniků. Zásluhu na to měly především dvě skutečnosti. Předně se vyvrcholení této motoristické show zúčastnilo trio vynikajích amerických motokrosařů, jejichž země je kolébkou této disciplíny, Casey Johnson, Trevis Preston a Jiri Dostal, jemuž Česká republika určitě říká víc, než kolegům v týmu a potom, závěr Jim Beam Cupu hostila nejlepší trať jakou zde máme, vybudovaná na pokraji jihomoravského města Bučovice.


Zámořští hosté, kteří vytvořili hvězdný Jim Beam Superstar team USA, si na tiskové konferenci před závodem vůbec nepřipouštěli, že by našli ve finálovém závodě přemožitele a pro jistotu každý z nich viděl předem sám sebe na nejvyšším stupni. Zdrženlivějším novinářům zněly jejich výroky přinejmenším jako přehnané sebevědomí, ostatním až jako chvastounství. To však jen do chvíle, než americké trio vyjelo na dráhu. V tu ránu jim každý z přítomných musel dát za pravdu, že věděli co říkali. S nevídanou lehkostí a bravurní technikou jízdy předváděli pětitisícovému publiku, kde se jezdí nejlepší světový motokros a superkros. Jediným na koho si z našich museli dávat pozor a hlídat si ho, byl dnes už trojnásobný domácí šampión „Mistr Jim Beam“ Petr Kuchař, jehož jízda se nejvíce blížila americkému pojetí.


Přesto i v Bučovicích došlo naplnění ono známé pořekadlo o mistru tesařovi. Zasloužil se o ně jeden ze tří američanů, Jiri Dostal. V první finálové jízdě měl totiž ošklivě vypadající pád, po němž se mu vůbec nechtělo vstávat. Jakmile ho v této nezávodnické pozici viděl Casey Johnson, neváhal zastavit, čímž automaticky ztratil vedoucí postavení a viditelně otřeseného kamaráda odvezl na motocyklu do depa. Přišel tím o jasné celkové vítězství, neboť se mu započítávaly body pouze za vítězství v druhé finálové jízdě. Přitom právě Casey Johnson by si zlatý věnec zasloužil nejvíce, protože na bučovické dráze doslova kraloval. Ani on však z finálového závodu Jim Beam Cupu ´98 neodejel s prázdnou a díky pěknému gestu pořadatelů dostal za tuto nezištnou pomoc cenu fair play.Na nejvyšším stupínku ho tedy zastoupil kolega Travis Preston. Petr Kuchař, který odstoupení Caseyho Johnsona poskočil na vedoucí příčku, také u ležícího Jirky Dostala zastavil a když viděl, že je o něho postaráno, pokračoval dál. Znamenalo to však pro něho ztrátu prvního místa jak v oné finálové jízdě, tak v celém závodě. Diváci v Bučovicích se tak přesvědčili, že kamarádský duch a smysl pro čestný souboj neživoří v Jim Beam Cupu někde v koutku.


Finálový závod byl, jak se vyjádřil na tiskové konferenci náš nejúspěšnější superkrosař, jednoznačně nejtěžším z celého šestidílného seriálu. Vystoupení američanů bylo podle Petra Kuchaře pro domácí jezdce velkou školou a častější kontakt s nimi by určitě pozvedl úroveň nejen superkrosu, ale i motokrosu. Výsledkem by zcela nepochybně byly větší úspěchy českých reprezentantů na mezinárodní scéně.


V případě, že máte zájem o fotodokumentaci, tak ji najdete u článku JIM BEAM CUP ´98 jde do finiše


Výsledky finálového závodu Jim Beam Cupu ´98
125 ccm
1. Vojtěch Brumla Honda Aral Honda Sandra Team
2. Marcus Mauser Kawasaki Rakousko
3. Zdeněk Kostelecký Honda Aral Honda Sandra Team
250 ccm
1. Travis Preston Kawasaki Jim Beam Superstars Team USA
2. Petr Kuchař Honda Jim Beam Team
3. František Zelenka Honda USC Praha

Celkové pořadí Jim Beam Cupu ´98
125 ccm
1. Vojtěch Brumla Honda Aral Honda Sandra Team
2. Petr Bartoš Suzuki Jim Beam Team
3. František Brumla Suzuki LMJ sport Strakonice
250 ccm
1. Petr Kuchař Honda Aral Honda Sandra Team
2. Willi Formanek Honda LR Cosmetic Racing Team
3. Miroslav Kučírek Honda Jim Beam Team

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
SAZ – Evžen Myslivec s.r.o.
Rybalkova 2639, 440 01 - Louny
415 652 154, 603 519 204
prodej.seat@saz-myslivec.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...