Citroen Xsara Picasso s novým motorem a novou automatickou autoadaptivní převodovkou

Tato nová verze Xsary Picasso bude na český trh uvedena již v prvním čtvrtletí tohoto roku.

Od ledna 2000, kdy byl zahájen prodej Citroën Xsara Picasso bylo vyrobeno již více než 670 000 vozů tohoto typu – v dnešní době dosahuje již 1150 vyrobených vozů denně. V oblibě je tento model i na našem trhu, v minulém roce 2002 v silné konkurenci ve své třídě obsadil první místo 823 prodanými vozy. A přitom v této třídě bylo na našem trhu nabízeno celkem 43 modelů.

Citroen Xsara Picasso s novým motorem a novou automatickou autoadaptivní převodovkou
Citroen Xsara Picasso s novým motorem a novou automatickou autoadaptivní převodovkou
Citroen Xsara Picasso s novým motorem a novou automatickou autoadaptivní převodovkou

Nová verze Xsary Picasso bude dodávána ve výbavě Exclusive novým motorem 2,0i 16V o výkonu 100 kW (137 k) a s novou automatickou autoadaptivní převodovkou se sekvenčním řazením a širším bezpečnostním vybavením. Nový motor 2.0i 16V dosahuje maximální výkon při 6000 ot/min. a poskytuje 90% svého maximálního točivého momentu (190 Nm při 4 100 ot/min) již od 2 500 ot/min. To umožňuje velmi dobrou akceleraci a zpříjemňuje řízení vozu. Kombinovanou spotřebu uvádí výrobce na 8,6 l na 100 km.

Nová automatická autoadaptivní převodovka se sekvenčním řazením díky svému programu volí nejvhodnější stupeň vzhledem k dané jízdě a situaci. Automatický systém zahrnuje deset různých režimů programovaných tak, aby se funkce převodovky přizpůsobovala stylu jízdy (ekonomický, střední, sportovní…), zvolenému programu (sport), vnějším podmínkám (povrch vozovky, přilnutí, zatížení vozu, zrychlení nebo zpomalení) a vnitřním podmínkám (teplota a tlak oleje v převodovce, chladný motor…).


Kromě automatického systému zahrnuje tato převodovka i možnost „manuálního“ – sekvenčního řazení.. Z pozice Drive (D) auto-adaptivního programu má řidič kdykoli přístup k sekvenčnímu programu a naopak, a to bočním přemístěním řadící páky. Řazení rychlosti se provádí krátkým pohybem řadící páky : směrem dopředu (+) pro vyšší převodové stupně, směrem dozadu (-) pro nižší převodové stupně. Toto řazení je velmi snadné a rychlé. Sekvenční řazení poskytuje stejné výhody jako manuální převodovka a při jeho používání odpadají fáze rozjezdu přes spojku.


Pro větší bezpečnost a komfort přebírá automatický systém řízení v těchto třech specifických případech:

  • automatická změna na nižší rychlostní stupeň při zabrzdění anebo takového zpomalení, při kterém otáčky motoru jsou nízké s ohledem na manuálně zařazenou rychlost
  • automatické převedení na vyšší rychlost při nadměrných otáčkách motoru
  • automatické převedení na nižší rychlostní stupeň při požadavku na okamžité prudké zrychlení

Kontrolní přístroje na přístrojové desce informují řidiče o provedené změně.


Všechny verze vozů Xsara Picasso, včetně těch nejzákladnějších, mají ve své výbavě čelní a boční air-bagy s dvojí intenzitou (k ochraně hlavy a trupu), přední bezpečnostní pásy s omezovači síly a předpínači, systém ISOFIX, který zajišťuje upevnění dětské sedačky na zadních postranních sedadlech a signalizační zařízení, které varuje před rizikem náledí a před příliš vysokou rychlostí.


Co se týče ochrany před krádeží a vloupáním, má Xsara Picasso automatické centrální zablokování dveří do 30 vteřin po odblokování v případě, že nedošlo k otevření ani zavazadlového prostoru, ani žádných dveří vozu. Kromě tohoto se při rychlosti vyšší než 10 km/h všechny dveře automaticky zamknou. Tato funkce přestává být aktivní jakmile dojde k otevření jakýchkoli dveří vozu. Mezi další systémy zabezpečení proti odcizení patří elektronický systém znemožňující nastartování motoru, ochrana proti vypáčení dveří a rádio s kódováním proti krádeži.


Pro informaci připomínám, že Xsaru Picasso je možné zakoupit ve dvou stupních výbavy (SX a Exclusive) s benzinovými motory 1,6i (70 kW) a 1.8i 16V (85 kW) a také s naftovým výkonným a velmi úsporným motorem 2.0 HDi (66 kW). Všechny uvedené modely mají pětistupňovou manuální převodovku. Základní ceny Xsary Picasso podle zvoleného motoru a stupně výbavy v současné době platné jsou od 499 000 do 650 000 Kč (včetně DPH). Při zakoupení vozu s úpravou je možné využít i odpočet DPH ovšem s ohledem na platné předpisy.


Cena nové verze Xsary Picasso ve výbavě Exclusive novým motorem 2,0i 16V o výkonu 100 kW (137 k) a s novou automatickou autoadaptivní převodovkou se sekvenčním řazením a širším bezpečnostním vybavením nebyla dosud stanovena. Před uvedením na trh vám ji včas sdělíme se všemi dalšími podrobnými informacemi.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Louda Auto a.s.
Třídvorská 70, 280 00 - Kolín V
321 715 804
lukas.lahoda@louda.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...