Hyundai Santa Fe získal po svém uvedení na náš trh nejen mnoho obdivovatelů, ale i kupců. Na našem trhu v silně obsazené třídě terénních/SÚV automobilů je mezi 31 modely 17 značek v tomto roce na prvním místě. Po skončení testu s přihlédnutím k užitné hodnotě vozu a k příznivě stanovené ceně pokládám zájem o tento vůz za plně oddůvodnitelný.
Svým osobitým futuristickým designem zaoblených členitých tvarů přes svou robustnost působí elegantně a reprezentačně jak sami můžete posoudit z jeho fotografií. Ocenil jsem praktické široké plastové lišty na bocích vozů, které je chrání před poškozením. Nastupování do vozu je pohodlné. Po usednutí za volant jsem ocenil anatomicky vytvarované sedadlo s dobrým bočním vedením. Výškově nastavitelný volant a výškově nastavitelné sedadlo mě umožnilo zaujmou nejvhodnější pohodlnou pozici k bezpečnému vedení vozu. Samozřejmě, že k výbornému přehledu dopravní situace významně přispívá vyšší posez řidiče. Působivá palubní deska
je přehledná s rozmístěním sďelovačů i ovládačů podle všech ergonomických zásad. Velmi kladně hodnotím ukazatele zařazeného rychlostního stupně a to jak při využívání automatického řazení nebo řazení manuálního. Prostorný interiér obsahuje praktické odkládací prostory. Základní zavazadlový prostor o objemu 690 litrů lze zvětšit jednoduchým sklopením zadních dělených sedadel až na 1475 litrů. Nespornou výhodou, pokud máte zavazadlový prostor plně naložený, je i to, že rezervní pneumatika je přístupna zvenku a nemusíte tedy při případném defektu vykládat náklad.
Výbava vozu, která nejen zpříjemňuje jízdu, ale činí ji i bezpečnější, obsažená v základní ceně vozu s benzinovým motorem 2,7i V6 DOHC, je opravdu bohatá: obsahuje mimo jiné airbagy řidiče i spolujezdce včetně bočních airbagů, posilovač řízení, antiblokovací systém ABS+EBD, diferenciál zadní nápravy s omezenou svorností, tempomat, zadní stěrač s ostřikovačem a vyhřívané zadní sklo, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, elektricky ovládaná a vyhřívaná boční vnější zrcátka, automatickou klimatizaci a disky kol z lehkých slitin. Základní výbava Santa Fe s benzinovým motorem 2,4i a naftovým 2,0CRDi je téměř stejná, neobsahuje pouze automatickou převodovku, ukazatel vnější teploty, tempomat a místo automatické klimatizace má klimatizaci manuální.
Šestiválcový benzinový motor testovaného vozu s dvacetičtyřmi ventily objemu 2,7 litru dosahuje nejvyšší výkon 127 kW (173 k) při 6 000 ot/min a nejvyšší točivý moment 250 Nm při 4 000 ot/min. Vůz s tímto motorem je dodáván výlučně s automatickou čtyřrychlostní převodovkou s možností manuálního řazení. Automatická převodovka řadí plynule, změny rychlostních stupňů jsou patrné jen změnou otáček motoru (na otáčkoměru) anebo na ukazateli zařazeného stupně rychlosti. Pokud jsem prudce přidal plyn, podřadila převodovka téměř bez prodlevy na nižší stupeň a vůz prudce akceleroval a umožnil mi tak bezproblémové předjetí na krátkém úseku. Pokud jsem řadil manuálně, inteligentní převodovka sama při zastavení zařadila první rychlostní stupeň. Při normální cestovní jízdě jsem využíval otáčky motoru od 1 700 do 3000, na dálnici při 130 km/h měl motor pouze cca 3000 ot/min, tedy polovinu maximálních otáček. Výrobce udává maximální rychlost 182 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,6 sekund. Kombinovanou spotřebu uvádí 11,4 litru na 100 km. Během testu jsem vykázal kombinovanou spotřebu 11,6 litru na 100 km, tedy o 0,2 litru vyšší než uvádí výrobce. Ovlivnily to zkoušky akcelerace, brzd, jízdy terénem atd. Věřím tomu, že při normální cestovní jízdě s lehkou nohou na plynu lze docílit i nižší spotřebu než uvádí výrobce.
K chování vozu chci připomenout, že vlivem toho, že výkon motoru je při trvalém pohonu všech kol u Santa Fe rozdělován při běžném provozu na silnici 60ti % na přední a 40ti % na zadní nápravu, chová se vůz téměř stejně jako vůz s pohonem předních kol. I v terénu jsem byl s vozem velmi spokojen: Se stálým pohonem všech kol a se samosvorným diferenciálem na zadní ose jsem se Santa Fe překonal i těžší terén, omezený jsem byl pouze světlou výškou vozu, předním a zadním nájezdovým úhlem.
Brzdy na voze jsou účinné, vůz přesně drží stopu, jízda ve voze je příjemná zejména s ohledem na celkovou konstrukci podvozku s měkčím pérováním a dobrém odhlučnění podvozku i motoru od interiéru vozu. Na dálnici jsem hojně využíval tempomat, který přesně držel mnou nastavenou rychlost po rovině, do kopce i z kopce.
Základní cena testovaného Hyundai Santa Fe je 899 900Kč + příplatek za metalický lak (13 500 Kč) a kožené čalounění s vyhříváním předních sedadel a tmavými zadními skly (50 000 Kč). Uvedené ceny jsou včetně DPH. Při zakoupení vozu do konce tohoto měsíce, je cena o 50 000 Kč nižší – tedy 849 900 Kč včetně DPH.
Pokud si koupíte vůz v úpravě N1 anebo M1, tj. v pětisedadlovém provedení s posuvnou přepážkou, ušetříte cca 100 000 Kč, pokud vám příslušný finanční úřad umožní odpočet DPH.
Hyundai Santa Fe je možné zakoupit s benzinovým motorem 2,4i 16V DOHC s manuální převodovkou do konce října za 709 900 Kč, s naftovým motorem 2,0CRDi taktéž s manuální převodovkou za 789 900 Kč.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů