Je třeba zdůraznit, že se členové místního autoklubu připravují na příjezd a vrcholné boje nejlepších evropských jezdců, s opravdovou důkladností. Vždyť jsou si vědomi, že v případě krachu závodu Mistrovství Evropy, by se mohli minimálně na jeden rok s tímto seriálem rozloučit. Dnes je situace taková, že závod by mohl v sedlčanské kotlině začít třeba hned a navíc pro následující tři roky nemusí mít sedlčanští starost s homologací tratě. Tomu však předcházelo splnění celkem 62 připomínkových bodů pozorovatelů FIA.
Rallycrossovým závodům nelze upřít přitažlivost. Jednotlivé rozjížďky až po finálovou jízdu, následují v rychlém sledu za sebou, a proto se diváci vůbec nenudí. Doufáme, že do varu je přivedou i výkony našich reprezentantů, kteří patří k evropské špičce. Platí to především o dvojnásobném mistru Evropy, Jaroslavu Kalném, který své vrcholné úspěchy spojil se značkou Peugeot, jejímž je rovněž úspěšným prodejcem. Letos přestoupil do nové divize II a na evropské tratě vyjíždí s Peugeotem 306. V této divizi startují vozy s dvoulitrovými atmosferickými motory a pohonem jedné nápravy, jaké známe z klasických automobilových soutěží. V poli dvaadvaceti přihlášených bude české barvy hájit hned osm reprezentantů. O nejvyšší posty by v této divizi měli, vedle už zmíněného Jaroslava Kalného, bojovat: Vlastimil Boháček s dalším Peugeotem 306, Pavel Novotný na voze Citroën Xsara a Roman Častoral s Nissanem Sunny.
Přímo raketami na kolech však lze nazvat vozy startující v divizi I. Výkon několika set koní je totiž během tří vteřin katapultuje do stokilometrové rychlosti. Největší favority této divize lze hledat mezi loňským mistrem Evropy, švédem Kenethem Hansenem – Citroën Xsara, jeho krajanem Perem Eklundem, který zůstal věrný domácí značce SAAB a samozřejmě i „Mistrem rallycrossu“ Martinem Schanchem z Norska. Ten přijede do Sedlčan s úplně novým Opelem Astrou. Mezi ně se ovšem chystají vklínit i naši. Především Pavel Koutný s novým Fordem Escortem WRC. Na tiskové konferenci prohlásil, že s výkonem motoru je spokojen, do nedělního závodu však musí mechanici vyladit podvozek a převodovku. I když skromně dodal, že vůz je zatím nad jeho síly, připojil se zároveň k odhodlání všech našich jezdců,na domácí půdě nezklamat.
Úvodní závod Mistrovství Evropy v rallycrossu začíná vlastně už v sobotu 8. 5. 1999, kdy je od 15. 30 hod. na pořadu první série rozjížděk. Hlavní program však čeká návštěvníky následující den. Zahájí jej v 10. 00 hod. druhá série rozjížděk a vrcholem bude finále divize I, které odstartují v 15. 30 hod.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií