Nový naftový motor je dodáván od dubna tohoto roku a podle vyjádření dealerů je o něj velký zájem. V současné době je dodáván Hyundai Accent s motorem 1,5CRDi v pětidveřovém provedení jako akční model za atraktivní cenu s bohatou výbavou, mimo jiné s klimatizací i brzdovým systémem ABS+EBD.
Design elegantní karoserie Accentu na mně zapůsobil dominujícími přímými liniemi harmonicky doplněnými oblými tvary jako vůz spíše konzervativního vzhledu avšak s výraznými moderními prvky. Zejména mně zaujal předek vozu, který zdůrazňuje dynamiku vozu. Na rovnou horní linii mřížky chladiče s výrazným logem H uprostřed navazují rozměrné světlomety s čirou optikou, na spodní oblou linii mřížky pak organicky navazují dvě linky kapoty, ubíhající až k přednímu sklu. Pevnost a spolehlivost vozu pak potvrzuje široký přední a zadní nárazník.
Po usednutí za volant jsem ocenil dostatek prostoru, dobře tvarovaná pohodlná sedadla a především pak ergonomické umístění všech sdělovačů a ovládačů tak, aby jejich sledování a využívání neodvádělo nadměrně pozornost řidiče od sledování provozní situace. I když šířka prostoru pro cestující na zadních sedadlech je dostatečná, při posunutí sedadla zcela dozadu v případě vyššího řidiče anebo jeho spolujezdce, je místo pro nohy zadních cestujících úměrně zmenší – ovšem vzhledem k tomu, že se jedná o vůz nižší střední třídy, je to přirozené. Vybavení vozu již v základní ceně obsažené je opravdu bohaté: obsahuje mimo jiné airbag řidiče i spolujezdce, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, elektrické ovládání oken, vyhřívané zadní sklo atd. Zavazadlový prostor má objem 321 litrů a je dobře přístupný.
Při testovacích jízdách jsem ocenil přesné řízení s účinným posilovačem a účinné brzdy se systémem ABS+EBD a celkovou konstrukci podvozku, která mě umožňovala s vozem rychlé a bezpečné projíždění zatáček a pohodlnou jízdu i na silnicích horších kvalit. Za zmínku stojí i vhodné odstupňování jednotlivých stupňů pětirychlostní mechanické převodovky.
Tříválcový naftový motor 1,5CRDi má maximální výkon 60 kW (82 k) při 4 000 ot/min a nejvyšší točivý moment 184 Nm dosahuje již při 1 900 ot/min a tuto příznivou hodnotu si drží až do 2 600 ot/min. Tato skutečnost mě umožňovala snížit počet řazení a především pak dobrou úroveň zrychlení v celém rozsahu uvedených otáček. Motor i podvozek je dobře odhlučněn a přestože se jedná o naftový motor, je v interiéru nízká hladina hluku. Výrobce udává maximální rychlost 170 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 14 sekund.
Během testu jsem vykázal kombinovanou spotřebu 5,4 l/100 km, tedy o 0,1 litru nižší než udává výrobce. Přitom jsem jezdil svižně, zkoušel jsem akceleraci i brzdy. Je nutné však uvést, že jsem jezdil pouze se spolujezdcem a bez zavazadel.
Cena Hyundai Accent s motorem 1,5CRDi v pětidveřovém provedení je 334 900 Kč, akční model s ABS+EBD je pouze o 5 000 Kč dražší. Cena akčního modelu navíc s klimatizací je vyšší o dalších 15 000 Kč. Ve čtyřdveřovém provedení je 344 900 Kč. Záruka je tříletá / 100 000 km.
Uvedené základní ceny obsahují bohatou výbavu. Mimo jiné airbagy řidiče a spolujezdce, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektricky ovládaná okna, vyhřívané zadní sklo, centrální zamykaní atd.
Připomínám, že Hyundai Accent je dodávám též s benzinovým motorem 1,3 o výkonu 63 kW (86 k) za ceny již od 284 900 Kč.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů