Design tohoto zdařilého kupé na mně zapůsobil svou důstojnou elegancí zdůrazňující dynamický charakter tohoto modelu, který mě připomínal přikrčenou šelmu připravenou ke skoku na svou kořist – tento můj pocit zejména vyvolala nízká kapota s originálně řešenými světlomety a především pak boční klínovitý profil s robustní zádí. Sportovní charakter vozu potvrzují sedmnáctipalcové nízkoprofilové pneumatiky na kolech z lehké slitiny a vzadu pak efektní sportovní koncovka výfuku..
Pohodlný přístup do vozu i na zadní sedadla umožňují rozměrné boční dveře s plně dostačujícím velkým úhlem otevření. Po usednutí za volant jsem ocenil pohodlné sedadlo, jehož výborné anatomické tvarování mně i při rychlé jízdě v zatáčkách poskytovalo plnou boční oporu a vysoký pocit bezpečí. Palubní deska tak jako v ostatních Mercedesech je řešena podle všech ergonomických zásad – všechny přístroje jsou dobře čitelné a umístěné stejně jako všechny ovládače tak, aby neodváděly pozornost řidiče od provozní situace. Na tříramenném volantu je umístěno ovládání palubního počítače a audiosoustavy. Mimo již dnes běžného bohatého vybavení vozu vyšší třídy mně zaujalo elektricky ovládané rozměrné průhledné panoramatické střešní okno. Interiér vozu poskytuje dostatek místa i dvěma cestujícím na zadních pohodlných sedadlech. Zavazadlový prostor o objemu 310 litrů je dobře přístupný zadními rozměrnými výklopnými dveřmi.
Sportovní a přitom bezpečnou jízdu s nadprůměrnou stabilitou i při rychlém projíždění zatáček mě umožňovalo celkové konstrukční řešení podvozku, přesné řízení, vysoce účinný brzdový systém s ABS s brzdovým asistentem, systém TCS, stabilizační systém ESP a vhodné odstupňování jednotlivých rychlostí automatické převodovky s možností mechanického řazení jednotlivých rychlostních stupňů lehkým posunem rychlostní páky vpravo (+) nebo vlevo (-).
Přeplňovaný naftový čtyřválec objemu 2,2 litru dosahuje maximální výkon 105 kW při 4 200 ot/min a nejvyšší hodnotu točivého momentu 315 Nm již při 1800 ot/min a tato hodnota neklesá do 2600 ot/min. Výkon motoru mě umožňoval plně hodnotnou sportovní jízdu s tímto kupé, i když jeho hmotnost není malá – s řidičem cca 1500 kg. Výrobce udává maximální rychlost vozu 215 km/h a zrychlení z 0 na 100 km za 10,5 sekund. Motor ochotně zrychluje i v nižších otáčkách. Interiér vozu je dobře odhlučněn, motor je však venku zejména za studena poněkud hlučnější.
Průměrnou kombinovanou spotřebu udává výrobce 6,7 litru na 100 km. Byl jsem mile překvapen, že i při svižné jízdě se zkouškami brždění i zrychlení, vykázal vůz během testu průměrnou kombinovanou spotřebu pouze 6,5 litrů na 100 km. Jezdil jsem však pouze se spolujezdcem a bez zavazadel.
Základní cena Mercedesu-Benz C 220 CDI kupé je 916 000 Kč včetně DPH. Tato základní cena obsahuje bohatou základní výbavu airbagy řidiče i spolujezdce, boční airbagy, hlavové airbagy, brzdový systém ABS s urychlovačem brzdného účinku, elektronický systém stability jízdy ESP, palubní počítač, alu disky a řadu položek výbavy, která je u vozů vyšší třídy v základní ceně dnes již samozřejmostí. Testovaný vůz byl navíc vybaven automatickou pětirychlostní převodovkou s tempomatem (78 956 Kč), komfortní automatickou 4 zónovou klimatizací (87 651 Kč), panoramatickým střešním oknem elektricky ovládaným (62 980 Kč) a další řadou položek luxusní příplatkové výbavy. Jeho cena se tak vyšplhala na celkem 1 388 162 Kč.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií