
Vítězné vozy využívaly pneumatiky se systémem monitorování tlaku. Piloti Tom Kristensen, Frank Biela a Emanuelle Pirro s vozem Audi R8 a podporou koncernu Michelin jako dodavatele pneumatik se o víkendu 15. a 16. června navždy zapsali zlatým písmem do historie motoristického sportu: Tito tři jezdci se stali první posádkou, která dokázala ve stejné sestavě vyhrát legendární vytrvalostní závod v Le Mans třikrát za sebou!
Triumf značky Audi a pneumatik Michelin v Le Mans umocnily i další dvě posádky týmu Audi – jezdci Capello/Herbert/Pescatori a Krumm/Peter/Werner, kteří si před 220 000 tisíci diváky dojeli pro druhé a třetí místo v absolutním pořadí.
I přes skvělé umístění třech vozů Audi R8 s pneumatikami Michelin na prvních třech místech nebyl závod v Le Mans vůbec snadnou záležitostí. Horké počasí a vysoká vlhkost vzduchu kladla vysoké nároky na jezdce, jejich vozy a samozřejmě i na pneumatiky. Letošní ročník Le Mans provázel nebývale vysoký počet defektů pneumatik. „Velmi vysoké tempo přináší řadu kolizních situací, závodní vozy se ocitají často v nejtěsnějším kontaktu nebo vyjedou částečně mimo trať, což většinou odnášejí jejich karbonové karoserie. Tyto úlomky jsou ostré jako břitva a dokážou snadno proříznout pneumatiku,“ vysvětluje Gérard Aussage, ředitel společnosti Michelin odpovědný za program vytrvalostních automobilových závodů.
Ztráta tlaku v pneumatice je v Le Mans také nejčastější příčinou havárií. „Nejhorší je tzv. pomalá ztráta tlaku. Na dlouhých rovných úsecích řidič často ani nepostřehne, že s jeho vozem není něco v pořádku, i když některá z pneumatik uchází. Vše se ale dramaticky projeví při brždění v nájezdu do zatáčky, a to už bývá většinou pozdě,“ říká Gérard Aussage. Vozy Audi R8, resp. jejich řidiči měli v tomto ohledu velkou výhodou: společnost Michelin, tradiční partner týmu Audi, jim dodala pneumatiky se systémem průběžného monitorování tlaku. Jezdci tak okamžitě zaregistrovali každý defekt a mohli bleskově reagovat a dovést vůz nižší rychlostí bezpečně do boxů.
Triumf Audi v Le Mans byl pro Michelin už jedenáctým vítězstvím v absolutním pořadí v tomto extrémně náročném vytrvalostním závodě a pátým v průběhu posledních pěti let. Vítězné Audi R8 použilo od středečního startu kvalifikačních jízd do konce hlavního závodu v neděli v 16.00 hodin celkem 26 sad pneumatik. Tom Kristensen navíc zlepšil rekord na jedno kolo o téměř čtyři sekundy.
Michelin přijel do Le Mans s týmem šedesáti mechaniků a specialistů na „obutí“, sedmnáct kamionů vezlo celkem 5300 pneumatik. Micheliny zvolilo 27 jezdců z celkem 50 startujících závodních vozů, kteří nakonec zvítězili ve třech ze čtyřech vypsaných kategorií. Z 27 vozů, které pro závod v Le Mans obuly pneumatiky Michelin, jich do cíle dojelo 18, z toho devět se umístilo v první desítce.