Michelin připomíná řidičům: Nezapomeňte přezout!

Používání zimních pneumatik za vyšších teplot výrazně zkracuje jejich životnost

Michelin připomíná řidičům: Nezapomeňte přezout!

Zimní pneumatiky jsou díky své výrazně měkčí směsi vynikající za nízkých teplot a jejich dezén zaručuje bezpečnou jízdu v zimních podmínkách. Jakmile však sníh ze silnic zmizí a rtuť teploměru začne šplhat vzhůru, měl by každý řidič myslet na přezouvání zimních pneumatik za letní. Měkké zimní pláště se totiž při vyšších teplotách velmi rychle opotřebovávají.

Michelin připomíná řidičům: Nezapomeňte přezout!

„Určit správný okamžik pro výměnu zimních plášťů za letní nebývá při jarním aprílově proměnlivém počasí příliš jednoduché. Obecně se doporučuje přezout v okamžiku, kdy se venkovní teplota pravidelně dostává přes +7 oC,“ upozorňuje Petr Stoklasa, vedoucí prodeje společnosti Michelin Česká republika.

Naprostá většina motoristů si pneumatiky, resp. celá kola, nechává měnit v odborných pneuservisech. Je to nejjednodušší, nepříliš náročné a z mnoha důvodů i výhodné řešení. „Naši prodejci a servisní partneři jsou připraveni nabídnout motoristům nejenom samotnou výměnu pneumatik, ale většina z nich jim sezónní pneumatiky také uskladní,“ říká Petr Stoklasa. Proč by měla právě nepoužívaná sada zimních nebo letních pneumatik překážet v garáži nebo někde ve sklepě, když se o ně perfektně postarají odborníci?! I uložení sezónních pneumatik má totiž svá pravidla!


Specialisté značky Michelin, která má ve výrobě a užívání pneumatik více než stoletou tradici, doporučují následující způsob ukládání plášťů:


Pokud ukládáme pneumatiky namontované na ráfcích, ideální je pokládat celá kola na plocho, pokud možno ne více než čtyři kola na sebe. Pneumatiky by měly být nahuštěny na běžný tlak. Alternativním způsobem uložení celých kol je jejich zavěšení např. na pevné háky u stěny garáže.


Samotné pneumatiky sundané z ráfků je nejlepší ukládat nastojato, doporučuje se čas od času s nimi pootočit.


Největším nepřítelem uskladněných plášťů je sluneční záření, na němž směs pneumatiky rychleji stárne, škodí samozřejmě i výpary agresivních chemikálií, jako například ředidel, ale i benzinu. Na ukládané pláště je dobré vždy křídou označit jejich polohu na voze a při příštím „obouvání“ ji respektovat – od dříve doporučovaného obměňování polohy pneumatik na voze se dnes už upouští. Při každém přezouvání – ať už celých kol nebo jenom plášťů – by si motoristé měli nechat kola také vyvážit. Nesprávné vyvážení zkracuje životnost pláště a zhoršuje jízdní vlastnosti.


Okamžik přezouvání zimních plášťů je zároveň nejlepší příležitostí k jejich kontrole a zhodnocení stavu. Mnoho řidičů si stále neuvědomuje, že 1,6 mm hloubky dezénu, kterou jako minimální vyžaduje zákon, je u zimního pláště už naprosto nedostačující hodnota. Michelin doporučuje vyřadit zimní pneumatiky, pokud hloubka dezénu poklesne pod 3,5, nejvýše 3 mm. Pod touto hodnotou už plášť nemůže mít očekávané vlastnosti.


Návštěva prodejen Michelin se na jaře motoristům určitě vyplatí: vyškolení specialisté poradí a pomohou při výměně a uskladnění sezónních pneumatik a každý zájemce si může zároveň vybrat z bohaté nabídky pneumatik koncernu Michelin.S uložením sezónních plášťů pomohou prodejci Michelin a zajistí tak jejich skladování podle pravidel.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Češi stále riskují: Nejčastější příčiny nehod jsou rychlost, nepozornost a nedání přednosti

Češi stále riskují: Nejčastější...

Ve Spojeném království právě probíhá Road Safety Week (letos od 16. do 22. 11.), týden věnovaný prevenci a bezpečnosti silničního provozu. Do jednotlivých aktivit se zapojují partneři...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Renault Clio: Malý městský švihák startuje na 430 tisících

Nové Renault Clio: Malý městský...

Šestá generace Renaultu Clio přijíždí do Česka. Odvážnější design, chytřejší technologie a hybrid, který zvládne 80 % městské jízdy na elektřinu. Renault vzal své ikonické Clio a dal...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Na Olympu se usadil BYD: Jak se nabíjí výkonem 1 megawatt?

Na Olympu se usadil BYD: Jak se nabíjí...

Když se dnes mluví o elektrické mobilitě, BYD stojí na vrcholku hory a vyhlíží celé odvětví z výšky. Není to náhoda – a už vůbec ne trik. Tahle technologická mašina o 120 000...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CUPRA vypouští bestii: Leon VZ TCR přináší závodní adrenalin na běžné silnice

CUPRA vypouští bestii: Leon VZ TCR...

Závodní okruhy mají nového vyslance – a míří rovnou do ulic. CUPRA představuje Leon VZ TCR, nejsilnější Leon s pohonem předních kol v historii. Limitovaná edice pro pouhých 499 řidičů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot Polygon: Když volant není volant a auto má duši z budoucnosti

Peugeot Polygon: Když volant není volant...

Peugeot odhalil koncepční vůz Polygon – plně funkční prototyp, který mění samotnou podstatu řízení. S revolučním volantem Hypersquare, elektronickým řízením Steer-By-Wire a překvapivě...