BMW CS1 na letošním Ženevském autosalónu bylo obléháno návštěvníky – musel jsem čekat až se alespoň na chvilku uvolní prostor okolo něj, abych ho mohl vyfotografovat.
I když má design CS1 jedinečný a nezávislý charakter, nezapírá svou příslušnost do rodiny BMW. Charakteristické tradiční designérské rysy značky BMW transformuje do budoucnosti – zdůrazňuje dynamiku a lehkou eleganci, kterou spojuje s maximální funkčností.
Když jsem stál u CS1, cítil jsem nezkrotnou touhu usednout za volant, pomalu se rozjet, vychutnávat pomalou jízdu a zaposlouchat se do zvuku motoru, sžít se s ním a pak přidat a jet… Jistě i vy byste prožívali podobné nutkání! Z futuristického designu vozu i interiéru jasně vyzařuje mládí, výkon a dynamika: to zdůrazňuje vysoce zvednutý předek s dvojitými světlomety a výraznou maskou, elegantní boční linie s hladkými nápadnými prahy a rozměrnými koly s mimořádně velkými jasně viditelnými brzdami a krátké přední i zadní převisy vozu. Mrštnost a dravost vozu je zdůrazněna i v designu zadní části vozu. Ztvárnění interiéru je vysoce funkční, je rovněž elegantní, svěží a moderní, působí lehce a přitom ušlechtile..
CS1 důsledně přebírá novou koncepci značky BMW ovládání vozidla a nabízí řidiči systém iDrive, který umožňuje soustředit se skutečně jen na řízení automobilu. Proto různé funkce slučuje do minimálního počtu ovládacích prvků. Vše, co řidič musí udělat, je krátké stisknutí kontroléru uprostřed konzole a dříve ukrytý monitor se vyklopí do kokpitu, aby se shora dostal doprostřed zorného pole řidiče. To řidiči umožňuje nastavit všechny funkce, nutné pro zajištění pohodlí, komunikace, navigace, informovanosti i zábavy v řádu několika sekund, aniž by musel nejprve pátrat po příslušných ovládacích prvcích a knoflících.
Poměrně krátký CS1 má podélně uložený motor a zadní poháněná kola, který dává vozu CS1 dynamické jízdní vlastnosti, tak typické pro BMW a současně zajišťuje optimální rozložení hmotnosti.CS1 je poháněn čtyřválcovým motorem BMW o obsahu 1,8 litru s ventilovým rozvodem VALVETRONIC. Motor má maximální výkon 85 kW (115 koní) při 5 500 ot./min a maximální kroutící moment: 175 Nm při 3 750 ot./min.
Sekvenční převodovka SMG mění převody ve zlomcích sekundy řadicí pákou anebo pomocí ovladačů na volantu a zbavuje řidiče obvyklé povinnosti šlapat na spojku. Trakční síla se přenáší na vozovku osmnáctipalcovými koly z lehké slitiny s pneumatikami s ručně řezanými běhouny o rozměru 215/45 vpředu a 235/40 vzadu. Brzdy mají závodní třmeny, přední jsou ovládány šesti písty a zadní čtyřmi.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií