K testu redakci byla zapůjčena Toyota Corolla v pětidveřovém provedení s benzinovým motorem 1,6 l. Nová Corolla má zcela nový osobitý design: elegantní, přitažlivý a přátelský. Přední kapota s vystupujícím středním prolisem, široké nárazníky, mírně vystupující blatníky, krátké převisy vpředu i vzadu a kola umístěná v rozích karoserie podtrhují dynamický charakter vozu.
Po usednutí za volant jsem byl překvapen prostorným, ale útulným interiérem, který poskytuje dostatek místa pro všech pět cestujících. Zaujmout optimální pozici pro řízení Corolly mně umožnilo mimo jiné i výškově seřiditelné sedadlo a výškové nastavení volantu Sdělovače jsou velmi dobře čitelné a ovládače jsou umístěny v dosahu řidiče tak, aby neodváděly nadměrně pozornost řidiče od dopravní situace. Dobré boční vedení sedadla při rychlém projíždění zatáček mně dodávalo pocit jistoty a bezpečné jízdy.
Benzinový šestnáctiventilový čtyřválcový motor testované Corolly objemu 1,6 l s proměnným časováním ventilů s inteligencí (VVT-i) dosahuje maximální výkon 81 kW při 6000 ot/min a nejvyšší hodnotu točivého momentu 150 Nm při 4800 ot/min. Motor okamžitě reagoval na přidání plynu a pružně akceleroval i v nižších otáčkách, při předjíždění jsem nemusel zpravidla podřaďovat nižší rychlost. Při rychlosti 100 km/h měl motor 3 000 ot/min. Do maximálního výkonu motoru (6 000 ot/min) měl tedy více než dostatečnou rezervu. Výrobce udává maximální rychlost 190 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,2 sekund. Během testu jsem měl kombinovanou spotřebu 6,6 l/100 km, což je o 0,4 litru méně než udává výrobce. Jezdil jsem však většinou sám a bez zavazadel. Vlivem dobrého odhlučnění motoru i podvozku je hladina hluku v interiéru vozu velmi nízká.
K dobrému ovládání vozu nesporně přispívá celková vyspělá konstrukce podvozku a vybavení vozu přesným a citlivým řízením s elektrickým posilovačem řízení s proměnlivým účinkem, protiblokovacím systémem ABS se systémem elektronické distribuce brzdné síly EBD a vysoce účinnými kotoučovými brzdami. Je třeba zdůraznit, že uvedená výbava je obsažena již v základní ceně vozu i v nejnižším stupni výbavy, která zahrnuje mimo jiné i palubní počítač, airbag řidiče i spolujezdce, elektricky ovládaná přední okna a rádio s CD přehrávačem. Testovaná Corolla ve vyšším stupni výbavy zahrnovala ještě navíc ovládání audiosoustavy na volantu, vyhřívaná zpětná vnější zrcátka a elektricky ovládaná okna i zadních dveří.
Nová Toyota Corolla během testu prokázala velmi dobré celkové jízdní vlastnosti a její testování bylo pro mě příjemným řidičským zážitkem. V prudkých zatáčkách i při vyšších rychlostech drží spolehlivě stopu a její vedení i na horších cestách je bezpečné.
Cena nové pětidveřové Toyoty Corolly s benzinovým motorem 1,6 l v nejnižší výbavě je 494 900 Kč, ve vyšší výbavě námi testované Corolly 594 900 Kč. Ceny Corolly ve třídveřovém provedení jsou o 20 000 Kč nižší, za automatickou převodovku je příplatek 38 000 Kč.
Ceny se napohled zdají vyšší, ale je třeba si uvědomit, jak je z textu patrné, že tyto ceny obsahují již uvedenou bohatou výbavu.
V závěru bych ještě zdůraznil, že Toyota vydala na začátku tohoto roku Ceník pravidelné údržby pro vozy Toyota Corolla, který plně dokazuje, že údržby japonských vozů nejsou dražší než ostatních značek, jak se mnohdy mezi motoristy nepravdivě šíří.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií