VW Sharan druhé generace přes svou velikost působí elegantně. Z jeho nově designerského ztvárnění předku zejména zaujmou čtyřprvkové světlomety kryté jednodílným čirým sklem a rozměrné sklo, které svým shodným sklonem navazuje na sklon kapoty motoru. Při pohledu ze zadu zaujme velká horizontální reflexní plocha, která navazuje na rozměrná zpětná světla. V reflexní ploše je umístěna poznávací značka, mlhová i couvací světla.
Interiér vozu byl přepracován – především je luxusnější. Palubní deska má kruhové přístroje, které jsou velmi dobře čitelné, bohužel na mně nepůsobilo dobře jejich ostře modré podsvícení, stejně tak se k tomuto problému vyjádřili někteří kolegové, s kterými jsem o tom hovořil. Interiér je prostorný, sedadla pohodlná. Vyšší posez spolu s rozměrným prosklením vozu mě umožňoval dokonalý přehled přes dopravní situaci. Nákladový prostor má objem 1 500 litrů, po sklopení druhé řady sedadel a posunutí dělící přepážky se objem zvětší na 2 500 litrů. Výhodou při nakládání je velký výklopný úhel zadních dveří, který umožňuje pohodlné nakládání.
Testovaný model měl čtyřválcový přeplňovaný motor 1,9 TDI se systémem čerpadlo – tryska. Výrobce udává jeho maximální výkon 85 kW (115 k) dosahovaný při 4200 ot/min. Nejvyšší točivý moment 310 Nm dosahuje tento motor již při 1 900 ot/min. Za zmínku stojí velmi dobré odhlučnění motoru i podvozku. Šestistupňová převodovka nejen snižuje spotřebu, ale umožňuje i dynamickou jízdu s tímto vozem. Pokud chceme jezdit hospodárně, pak je nutno plně využívat všech šest převodových stupňů a řadit včas – vysoká hodnota točivého motoru již při nízkých otáčkách motoru to umožňuje. Vždyť při jízdě po dálnici rychlostí 130 km/h má motor na šestku pouze 2 300 ot/min a ve městě na 5 rychlost necelých 2 000 ot/min. Výrobce udává maximální rychlost 181 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 13,7 sekund. Výkonný motor a účinný brzdový systém s ABS spolu s celkovou konstrukcí podvozku umožňuje s tímto vozem docílení vysokých průměrných rychlostí. Samozřejmě, že ale od tohoto vozu nemůžeme očekávat jízdní vlastnosti nízkých limusin a sportovních vozů. I když zřejmě po zakoupení modelu Sharana 4Motion s pohonem na všechna 4 kola a zakoupení příplatkové výbavy elektronického stabilizačního programu – ESP za 15 246 Kč by se jeho jízdní vlastnosti jistě dále zkvalitnily.
Výrobce udává kombinovanou spotřebu 6,4 litru na 100 km. Během testu jsem docílil spotřebu nižší, jezdil jsem však většinou sám a bez nákladu s lehkou nohou a snažil jsem se řadit včas a plně využívat příznivé hodnoty točivého momentu již při nižších otáček motoru.
Sériová výbava Sharanu je bohatá: mimo jiné obsahuje airbagy řidiče i spolujezdce, ABS, elektricky nastavitelná vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrické ovládání předních oken, manuální klimatizaci, rádio a CD přehrávač a vyhřívané trysky ostřikovačů předních světel. U testovaného modelu v provedení N 1 je v základní ceně přirozeně i posuvná dělící přepážka. Testovaný model Sharanu ve výbavě „Trendline“ byl navíc vybaven koly z lehkých slitin, podélným střešním nosičem, krytem zavazadlového prostoru, sportovními sedadly jak vpředu tak ve druhé řadě, elektrickým ovládáním i zadních oken, mlhovými světlomety, automatickou dvojitou klimatizací “climatronic“, alarmem s ostrahou interiéru a palubním počítačem. Cena testovaného Sharanu se tak zvýšila z 759 016 Kč na 868 147 Kč (uváděno bez DPH).
Model VW Sharan umožňuje volit ze tří benzinových motorů a dvou naftových ve třech stupních výbavy. Je samozřejmé, že i na VW Sharan v provedení N 1 je možné zakoupit řadu položek doplňkové výbavy. I pro tuto doplňkovou výbavu je možné využít odpočtu DPH.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií