Mercedes-Benz C 230 Kompressor Sportcoupé v testu redakce

Test

Mercedes-Benz C 230 Kompressor Sportcoupé v testu redakce

Kdo by se netěšil usednout za volant Mercedesu-Benz s nejvýkonnějším motorem řady C o síle 145 kW se sekvenční šestistupňovou převodovkou a k tomu ještě v nejvyšším stupni výbavy.

Design tohoto zdařilého kupé na mně zapůsobil svou důstojnou elegancí zdůrazňující dynamický charakter tohoto modelu, který

Klikněte na obrázek a otevře se vám v novém okně větší!

mě připomínal přikrčenou šelmu připravenou ke skoku na svou kořist – tento můj pocit zejména vyvolala nízká kapota s originálně řešenými světlomety a především pak boční klínovitý profil s robustní zádí. Sportovní charakter vozu potvrzují sedmnáctipalcové nízkoprofilové pneumatiky na pětipaprskovitých kolech z lehké slitiny a vzadu pak efektní sportovní koncovka výfuku..

>Pohodlný přístup do vozu i na zadní sedadla umožňují rozměrné boční dveře s plně dostačujícím velkým úhlem otevření. Po usednutí za volant jsem ocenil pohodlné sedadlo, jehož výborné anatomické tvarování mně i při rychlé jízdě v zatáčkách poskytovalo plnou boční oporu a vysoký pocit bezpečí.Palubní deska tak jako v ostatních Mercedesech je řešena podle všech ergonomických zásad – všechny přístroje jsou dobře čitelné a umístěné stejně jako všechny ovládače tak, aby neodváděly pozornost řidiče od provozní situace. Na tříramenném volantu je umístěno ovládání palubního počítače a audiosoustavy. Mimo již dnes běžného bohatého základního vybavení vozu vyšší třídy mně zaujalo elektricky ovládané rozměrné průhledné panoramatické střešní okno. Interiér vozu poskytuje dostatek místa i dvěma cestujícím na zadních pohodlných sedadlech. Zavazadlový prostor o objemu 310 litrů je dobře přístupný zadními rozměrnými výklopnými dveřmi.

Sportovní a přitom bezpečnou jízdu s nadprůměrnou stabilitou i při rychlém projíždění zatáček mě umožňovalo celkové konstrukční řešení podvozku, vysoce účinný brzdový systém s ABS s brzdovým asistentem, systém TCS, vypínatelný stabilizační systém ESP a vhodné odstupňování jednotlivých rychlostí automatické šestistupňové sekvenční převodovky s možností mechanického řazení. Zvláštností této převodovky je, že řazení jednotlivých převodových stupňů i vypínání spojky zajišťuje elektronický a hydraulický systém. Oproti klasické automatické převodovce jsem registroval výrazně delší časovou prodlevu při řazení. Zvláštností tohoto systému je, že při zastavení v kopci vyžaduje zabrždění nožní brzdou, aby vůz necouval.

Šestnáctiventilový benzinový čtyřválec objemu 2,3 litru s kompresorem dosahuje maximální výkon 145 kW (197 k) a nejvyšší hodnotu točivého momentu 280 Nm již při 2500 ot/min. Výkon motoru mě umožňoval plně hodnotnou sportovní jízdu s tímto kupé, i když jeho hmotnost není malá – s řidičem téměř 1600 kg. Výrobce udává maximální rychlost vozu 240 km/h a zrychlení z 0 na 100 km za 8 sekund. Motor velmi ochotně zrychluje, na třetí rychlost omezuje otáčky až při rychlosti 130 km. Na šestou rychlost při rychlosti 130 km/h ukazuje otáčkoměr pouze 3 000 ot/min., to znamená, že při maximálních otáčkách by mělo jet toto sportovní kupé rychlostí 260 km/h.

Průměrnou kombinovanou spotřebu udává výrobce 10,2 litru na 100 km. Byl jsem mile překvapen, že i při sportovní jízdě se zkouškami brždění i zrychlení, vykázal vůz během testu průměrnou kombinovanou spotřebu pouze 9,7 litrů na 100 km. Pokládám tuto spotřebu na vůz takových parametrů jako nízkou.

Základní cena Mercedesu-Benz C 230 Kompressor Sportcoupé je 1 081 000 Kč včetně DPH. Tato základní cena obsahuje bohatou základní výbavu airbagy řidiče i spolujezdce, boční airbagy, brzdový systém ABS s urychlovačem brzdného účinku, elektronický systém stability jízdy ESP, palubní počítač, tempomat, alu disky a řadu položek výbavy, která je u vozů vyšší třídy v základní ceně dnes již samozřejmostí. Testovaný vůz byl navíc vybaven sekvenční šestirychlostní převodovkou (37 440 Kč), komfortní automatickou klimatizací (87 651 Kč), panoramatickou skleněnou elektricky výklopnou střechou (58 416 Kč) a další řadou položek luxusní příplatkové výbavy. Jeho cena se tak vyšplhala přes 1 600 000 Kč.

V současné době je dodací lhůta cca 3 měsíce pokud si nevyberete vozy s výbavou, které jsou na skladě a tedy k odebrání ihned.

6. listopadu 2001, Jan Hamza st.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Borská 59, 301 00 - Plzeň-Karlov
800 900 701
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....

ISSN 1213-709X | Copyright © Svět v bezpečí s.r.o.
Přidat na rssMonitor.cz