Mistrovství ČR v závodech do vrchu mělo letos na programu osm dvouzávodů, když z původního plánu vypadlo pouze Benecko, což je jistě škoda. Krkonošská trať má totiž rozhodně charakter opravdového kopce, na rozdíl od závodů pořádaných na části nového nebo starého brněnského okruhu. A také Náměšť nad Oslavou má ke klasickému kopci hodně daleko.
Po dlouhé době byla u nás opět vypsána absolutní klasifikace, v níž titul vybojoval dle očekávání Otakar Krámský se spiderem Osella BMW (200 bodů), jenž zvítězil ve dvanácti závodech a tak ani v posledních třech závodech už nestartoval. Druhou příčku obsadil Josef Krečmer s formulí 3000 Ralt 24. Zvítězil pouze jednou, ale desetkrát skončil druhý, což rozhodlo o jeho stříbru. Na stroj o výkonu 500 k si teprve zvykal a proto zkušeného Krámského nikterak neohrožoval.
Třetí příčku vybojoval Patrick Semlbauer (150) s obstarožním, ale díky svému otci stále skvěle připraveným monopostem Opel Lotus. Startoval pouze dvanáctkrát a to možná nakonec rozhodlo, že se nedostal na stříbrnou příčku, i když vyhrál tři závody. Nikdo z dalších jezdců už na nejvyšší příčku nevystoupil a tak další místa patří Miloši Benešovi s Reynardem 022 a Dušanu Nevěřilovi se spiderem Lucchini, jenž zpravidla zajížděl jen 4. a 5.místa.
S cestovním vozem se v absolutní klasifikaci dostal nejvýše Jaromír Malý s Fordem Escort Cosworth (7.), z historiků byl nejlepší dvanáctý Jaroslav Prášek s Baghirou. O jeho motoru, stejně jako o spideru MTX Petra Vondráka se proslýchá, že v době, kdy závodily, nebyly vybaveny současnými motory, které dosahují podstatně většího výkonu. Komisaři však nechávají tuto skutečnost bez povšimnutí, a tak se pravdu bohužel nedozvíme. Příčinou těchto pomluv může být třeba i závist jezdců se současnými automobily, kteří nemohou přenést přes srdce, že je porážejí historici.
Skupina N sériových vozů se odehrávala ve znamení souboje Jana Vonky s BMW M3 a Jiřího Vovse se Subaru Impreza. Nakonec o titulu rozhodla až předposlední závod, v němž Vonka porazil Vovse o pár desetin sekundy a získal tak celkové prvenství. Tím dovršil sérii deseti vítězství, k nimž přidal tři druhá místa. Voves se radoval celkem šestkrát z prvního místa a také z druhého. Po dvou letech trápení s novým vozem může být se sezonou konečně spokojen, zvláště když se mu dařilo i na evropských tratích.
Třetí skončil Tomáš Vavřinec s Fordem Escort Cosworth před Davidem Komárkem s Mitsubishi Lancer (116) a Davidem Šormem (109) na stejném voze. Osmá příčka patří Tomáši Hankovi s Renaultem Clio, vítězi třídy do dvou litrů.
Další skvělou sezonu si může odškrtnout Jaromír Malý (187), k jedenácti prvním místům přidal po jednom druhém a třetím. Vícekrát se na startu neobjevil a přesto získal titul s jasnou převahou před vozy BMW M3 Roberta Šenkýře (149) a Vladimíra Lišky (129). Jen o bod za Liškou skončil Eduard Patera, nejrychlejší muž dvoulitrové třídy, který si původně soutěžní Ford Escort Kit Car pořídil jen kvůli převodovce. Nakonec s ním odjel ještě i dva rallyesprinty.
Stejný počet bodů (92) získali na 5. a 6.místě Josef Konečný s BMW 3.0 a Radim Freiberg se Škodou Felicia Kit Car. Na tak vysoké umístění před začátkem sezony určitě nepomýšlel, ale svým způsobem mu k tomu pomohl i malý počet startujících se silnými vozy.Freiberg pochopitelně vybojoval také titul v nejpočetnější třídě do 1400. Druhé místo paří Janíkovi před Šnajdrem a Josefem Srnským ml., jenž doplatil na havárii v Ústí nad Orlicí a hlavně pak na “karambol“ ve volném tréninku v Lanškrouně. Ten však nešel na vrub jezdce, ale byl výsledkem technické závady. Konec nadějím na bronz, ke kterému mu chyběl jeden bod, však udělala v předposledním závodě porucha převodovky.
Titul v nové skupině SP získal Petr Vojáček (179) s Fordem Escort před Petrem Benediktem (170) s Oplem Astra a Janem Vávrou (164) s Hondou Civic. Závodů se pravidelně zúčastňovalo kolem pěti jezdců, stejně jako v národní formuli, jenž se stala kořistí Igora Lešínského.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.