Design Toyoty Corolly v provedení pětidveřového liftbacku na mně zapůsobil svými elegantními zaoblenými tvary. Čtyři přední
světlomety s výrazným logem Toyoty uprostřed, široké nárazníky vpředu i vzadu spolu se zadním spoilerem zdůrazňují sportovní charakter vozu. Že Toyota Corolla je vhodným vozem i pro rodinu potvrzuje prostorný interiér, který poskytuje všem pěti cestujícím dostatek místa, pohodlí a komfort i pro dálkové jízdy. Zavazadlový prostor má objem 372 litrů. Vysoké zadní páté dveře umožňují spolu se sklopením zadní řady sedadel naložení i předmětů větších rozměrů.
Anatomicky tvarované sedadlo s dobrým bočním vedením spolu s možnosti
i jeho výškového seřízení a výškově nastavitelný volant mě umožnili zaujmout co nejvhodnější polohu pro řízení. Dominantu palubní desky tvoří multifunkční displej, všechny ovládací prvky jsou pohodlně dosažitelné a údaje na přístrojích jsou dobře viditelné – neodvádějí tedy nadměrně pozornost řidiče od dopravní situace.
Šestnáctiventilový benzinový čtyřválcový motor o obsahu 1,6 litru s
maximálním výkonem 81 kW při 6000 ot/min a maximálním točivým momentem 150 Nm při 3800 ot/min. spolu se šestistupňovou převodovkou mě umožňoval svižnou sportovní jízdu s testovaným vozem. K možnosti dynamické jízdy s tímto motorem významně přispívá mimo jiné použitá technologie proměnného časování ventilů VVT-i, která zvyšuje nejen výkon i točivý moment, ale snižuje jak spotřebu paliva tak i podíl škodlivých emisí ve výfukových plynech. Stejně tak k možnosti sportovní jízdy přispívá i konstrukce podvozku, která mě umožňovala rychlé projíždění zatáček s pocitem bezpečí, které je podpořeno účinným brzdovým systémem ABS s EBD.
Výrobce udává maximální rychlost 195 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,8 sekund. Podle mého měření dosahuje Corolla maximální rychlost přes 210 km/h. Motor se mi jevil jako velmi pružný: i na 6 rychlost v rychlosti 80 km/h při 2000 ot/min dobře zrychloval, pro rychlé předjetí po přeřazení na čtyřku (případně i na trojku) prudce akceleroval a v krátkém úseku dokončil předjíždění. Při rychlosti 130 km/h na dálnici má motor cca 3250 ot/min – což odpovídá polovině maximálních otáček. Zdůrazňuji, že motor i podvozek jsou velmi dobře odhlučněny. Výrobce udává kombinovanou spotřebu 7,4 litru na 100 km. Během testu jsem docílil spotřebu nepatrně nižší – musím však uvést, že jsem většinou jezdil sám a bez zavazadel.
Výbava Toyoty Corolly G6 je již v základu velmi bohatá: obsahuje mimo jiné již výše uvedené airbagy řidiče i spolujezdce, elektrické ovládání oken a vnějších zrcátek elektricky vyhřívaných, centrální zamykání včetně dálkového ovládání, ukazatel průměrné rychlosti, průměrné i okamžité spotřeby, imobilizér a další.
Cena Toyoty Corolly G6 s bohatou základní výbavou je 586 000 Kč. Tato cena obsahuje v současné době i klimatizaci, elektronová kola, rádio a zámek na řadící páku..
Pro vaši informaci uvádím, že Toyotu Corollu, nejprodávanější model Toyoty, můžete zakoupit v různých provedení karoserie, s různými motory a s rozdílnými stupni výbav v ceně již od 370 000 Kč. A v současné době s dalšími výhodami. O podrobnostech, dalších poskytnutých výhodách i výhodném leasingu atd. je vhodné se informovat přímo v prodejnách Toyoty.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií