Diváci předposledního mistrovského rallyesprintu, který se jel pod názvem Rally sprint Kopná v okolí Slušovic, původně očekávali spanilou jízdu Tomáše Hrdinky, vítěze čtyř předchozích podniků. Ovšem viděli jej pouze v první zkoušce, v níž zvítězil, ale poté odstoupil ze soutěže pro poruchu převodovky svého Subaru Impreza WRC. A tak se korunovace odkládá.
V následující zkoušce exceloval domácí Miroslav Jandík, jenž poprvé zkoušel Toyotu Corolla WRC, s níž by rád startoval v příštím roce. Tím však také ovšem jeho vedení v rallyesprintu skončilo, v třetí „erzetě“ skončil mimo trať a ztratil přes 20 minut. A to je v rallyesprintu hodně. Ačkoliv ještě jednu zkoušku vyhrál, v dalších byl třikrát druhý a jednou třetí, přesto skončil poslední. Pokud příští rok usedne za volant Toyoty, potom se nám počet aspirantů na přední umístění rozšíří.
V třetí zkoušce byl mimo trať také Stanislav Chovanec a tak není divu, že v polovině soutěže vedli bratři Vojtěchové, resp.Štěpán před Tomášem. S třetí příčkou se však nechtěl v žádném případě smířit Chovanec, vyhrál čtyři zkoušky a tím i celou soutěž. O pouhé čtyři sekundy byl pomalejší Štěpán Vojtěch s Toyotou Celica GT, jeho bratr Tomáš zaostal za vítězem o necelé půl minuty.
V průběžné klasifikaci vede stále Tomáš Hrdinka (80), ovšem Stanislav Chovanec na něj ztrácí jen 6 bodů a šanci na titul má za určitých okolností také ještě Tomáš Vojtěch (65).
Ve skupině N titul obhájil Jiří Tošovský, ovšem o další příčky budou bojovat ještě Poulík (59), Liška (55) a Komárek (49), všichni s Mitsubishi Lancer
Své jisté nemá zatím naopak Josef Peták s Peugeotem 106 Maxi, na jehož první místo se tlačí Jan Kopecký se Škodou Octavia, kterému se budou body už jen přičítat, zatímco Petákovi škrtat, stejně jako Zedníkovi s Fordem Escort Maxi, který má však už bronz jistý.
Součástí rallyesprintu byla také soutěž historických automobilů, v níž potvrdil své kvality opět Michal Sum, který po duelu s Jiřím Fajtlem na Porsche 911 také zvítězil. V osmi rychlostních zkouškách zajel pětkrát nejlepší čas, jen dvakrát prohrál s Fajtlem a jednou s Blažkem s Fordem Escort. Napínavý duel skončil předčasně v poslední zkoušce, když Fajtl odpadl a na druhou příčku se dostal Blažek. Pro životní úspěch si dojel Martin Malý, který se svým BMW 1800 poprvé ve své velice krátké kariéře vystoupil na stupně vítězů. A to je pro něj silná motivace před závěrečným podnikem v České Lípě, kde se v rámci Evropského poháru pojede za dvojnásobné body. Skvělým třetím místem se posunul na šestou příčku průběžné klasifikace, kterou vede stále Jan Trajbold se ziskem 80 bodů před Michalem Sumem, jenž má na svém kontě stejný počet bodů. Třetí je zatím Antonín Blažek.
Výsledky:
1. Chovanec – Holaň | Škoda Octavia WRC | 00.40.25,0 |
2. Š.Vojtěch – Ernst | Toyota Celica GT | +0.04,9 |
3. T.Vojtěch – Palivec | Toyota Celica GT | +0.27,6 |
4. Ševčík – Vajdák | Nissan Sunny GT-R | +1.34,4 |
5. Kopecký – Vodehnal | Škoda Octavia | +2.08,9 |
6. Tošovský – Sláma | Mitsubishi Lancer | +2.10,7 |
7. Poulík – Novák | Mitsubishi Lancer | +2.13,5 |
8. Peták – Benešová | Peugeot 106 | +2.22,6 |
9. Liška – Jugas | Mitsubishi Lancer | +2.26,6 |
10.Volf – Fanta | Mitsubishi Lancer | +2.27,0 |
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií