Po skončení školení jsme oba odjížděli s pocitem, že jsmenepromarnili den a s přáním, aby se co nejvíce motoristů, aťprofesionálů nebo amatérů, těchto školení zúčastnilo.
Na úvod školení jsme byli vedoucím školy Petrem Zelinkouinformováni o již pětileté historii školy, která vznikla zavydatné pomoci známého závodníka Johna Hauglanda. Praktickávýuka probíhá na motokárové jeden kilometr dlouhé asfaltovédráze plné různých zatáček. Velikou výhodou je velký únikovýprostor, který umožňuje, pokud to nějak „přeženeme“, bez obavvyjet na okolní trávník.
I dvě hodiny na učebně byly pro nás přínosem: teoreticky jsmese připravili na praktické zvládání různých i kritickýchsituací při řízení, které se bohužel tak často vyskytují nanašich silnicích a které mnohdy vedou k nehodám, při kterýchdochází ke škodám na zdraví. A v mnoha případech to odnáší ti,kteří nehody nezavinili.
Na autodromu jsme byli ve výhodě: měli jsme totiž Škodu Felicii1,3 a VW Golfa 1,6 s ABS a tak jsme si oba vyzkoušeli vedenítěchto vozů a především pak diametrálně rozdílný způsob přibrzdění bez a s ABS. Pod vedením instruktora jsme absolvovaliřadu modelových situací, které se v provozu mohou vyskytnouta sami jsme si tak vyzkoušeli, jak lze tyto kritické situacezvládnout.
Po krátké instruktáži, jak máme správně sedět a držet volant,jsme se věnovali správnému projíždění zatáček, dále brždění,při kterém jsme si ověřovali brzdnou dráhu, počátek brzděnípřed překážkou se zastavením a brždění s přerušením a bezpečnémvyhnutí překážce, pokud nám brzdná dráha nedostačuje. Velkýmpřínosem pro každého z nás byla možnost si veškeré cvikyvyzkoušet jak na suché tak mokré vozovce. Zajímavý byl i způsobotáčení ve smyku a to při jízdě vpřed i vzadu.
Možnost vyzkoušet si osobně mezní situace při řízení auta,brzdné dráhy, vlastní reakční doby a schopnosti v těchtomodelových situacích, kdy nanejvýš srazíme kuželku nebovyjedeme na trávník, je pro každého účastníka školení nesporněvýznamným přínosem.
Cílem školení je, jak nám prohlásil vedoucí instruktor, abyabsolventi školení jezdili plynule, bezpečně a i ekonomicky,aby auto sami ovládali a né aby auto ovládalo je. A aby každýpoznal své schopnosti a předcházel tak mezním situacím přisilničním provozu a místo únavy měl z jízdy každý z nás pocitradosti a spokojenosti. Po absolvování školení jsme obapřesvědčeni, že obsah školení těmto cílům plně odpovídá.