Zatím je odjeto pět podniků, z nichž tři (Blovice, Pačejov a Vyškov) byly součástí rallysprintů a dva (Třebíč a Klatovy) se uskutečnily v rámci Evropského poháru.
A právě domácí klasifikaci obou evropských rallye , ohodnocených koeficientem dvě, vyhrál zkušený Jan Trajbold s Porsche 911, což mu vyneslo průběžnou první příčku, i přestože už v jiné soutěži nestartoval. Pokud by si pro zlatý věnec dojel ještě v Sosnové (13.října), kde se rovněž pojede Evropský pohár a tudíž za dvojnásobné body, potom by získal titul mistra republiky.
Druhá příčka patří Michalu Sumovi, jenž třikrát bodoval a dvakrát odpadl. Se svým BMW 2002 získal stejný počet bodů jako třetí ing. Antonín Blažek s Fordem Escort a čtvrtý Jaroslav Mikulenka s BMW 2002. Kromě Suma ani jeden z nich ještě letos nevyhrál. Blažek má na kontě tři druhá místa, Mikulenka pak dvě čtvrtá, třetí a páté. Boj o stříbro tak zůstává otevřený. V případě, že by Trajbold už nebodoval, potom mají tito jezdci šanci získat i titul.
Na pátém místě je Petr Hambálek, který s Fordem Cortina dojel pouze dvakrát druhý, zato na obou mezinárodních soutěžích. Dvakrát bodoval, z toho ve Vyškově vítězně, Pavel Nejedlý s rychlým Morrisem Cooper. Zvláště ve Vyškově podal obdivuhodný výkon, když se mezi současnými automobily dokázal vyšplhat až na 22.příčku (!) absolutního pořadí. Nechal tak za sebou více než tři desítky silnějších a hlavně modernějších automobilů. K tomu není třeba nic dodat. O lepší bodový příděl jej připravily pouze technické potíže v Třebíči a v Klatovech a proto mu zatím patří šestá příčka.
Celou sezonu chtěli původně absolvovat Martin Malý a Miloslav Patrman s BMW 1800, ale nakonec zůstalo jen u přání. Na první podnik do Blovic nepřijeli, stejně jako řada dalších posádek a vynechali také Vyškov, když dali přednost raději přípravě výkonnějšího motoru, s nímž se postaví na start rallysprintu Kopná a mezinárodní soutěže v Sosnové. Ze tří startů získali stejně bodů jako Nejedlý.
Nejrychlejší škodovkou je „tisícovka“ Zbyňka Haráska a „stodesítka“ Petra Hejhala a první desítku uzavírá Jiří Fajtl, který s Porsche 911 vyhrál sice v Pačejově, ale ve všech ostatních soutěžích vypadl.
Dvanáctá příčka Karla Jirátka s BMW 2002 neodpovídá kvalitám jezdce zpravidla bojujícího o přední místa. V Blovicích a Vyškově nestartoval, v Třebíči skončil v náhonu elektrárny a tak má na kontě pouze osmé místo z Rallye Vltava. Jen o místo za ním je zkušený Vladislav Prantl, který se po druhém místě v Blovicích a dvou výpadcích ze soutěží zatím vytratil.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií