Konstrukční kancelář B. Engineering založil v italském Campogallianu nedaleko Modeny poměrně nedávno Nicolo Materazzi, který začátkem devadesátých let stál v čele projektu znovuoživení značky Bugatti. Jeho pokus o obnovení slávy značky Bugatti však komerčně nevyšel, i když nově vyvinuté modely Bugatti EB 110 určitě patří k nejlepším automobilovým konstrukcím. Značku Bugatti převzal v roce 1998 koncern Volkswagen, Nicolo Materazzi se však svého snu o superautě pro 21. století nevzdal. Spolu s týmem dvou desítek nadšených konstruktérů a za podpory koncernu Michelin připravil do výroby model Edonis, jehož cena přesahuje dvacet milionů korun! Celkem by mělo být vyrobeno pouze symbolických jednadvacet.
Pneumatiky Michelin revoluční konstrukce Pax Systém zavedly ve svých modelech nejen automobilky Renault, Audi nebo Cadillac, ale třeba také konstrukční kancelář B. Engineering, stavějící supersportovní modely.
Atraktivní dvoumístné kupé Edonis pohání dvanáctiválcový motor objemu 3760 cm3 o výkonu 500 kW/680 k, jehož nejvyšší točivý moment dosahuje hodnoty 735 Nm. Přenést tyto mohutné výkony přes zadní kola na vozovku je úkolem nejen pro manuální šestistupňovou převodovku, ale především pro dvacetipalcové pneumatiky Michelin rozměru 335-670 ZR 500 A. Na přední osmnáctipalcová kola obouvá prototyp Edonis pneumatiky rozměru 245-650 ZR 480.
Je to zásluha především silného motoru a samozřejmě i kvalitních pneumatik, že pouhých 1300 kg vážící vůz s karoserií z plastů zpevněných uhlíkovými vlákny dokáže z klidu na 100 km/h zrychlit za méně než čtyři sekundy. Maximální rychlost prototypu Edonis přesahuje 360 km/h.
Vůz používá pneumatiky Michelin revoluční konstrukce Pax Systém, jejichž rysem je mechanické uchycení patky pneumatiky k ráfku kola. To má na starosti speciální konstrukce patky se zalitými ocelovými lanky, která kotví patku k lemu ráfku. Toto principiálně jednoduché řešení přináší celou řadu výhod – je prakticky nemožné „vyzout“ disk kola z pneumatiky, a to i v případě totální ztráty tlaku. Malá výška boků pneumatiky se pozitivně projevuje v lepších jízdních vlastnostech, zejména při průjezdu zatáčkou, asi o 10 procent nižší valivý odpor zase adekvátně snižuje spotřebu paliva.
Nejdůležitějším prvkem pneumatiky Michelin konstrukce Pax System je však určitě podpůrný plastový prstenec ukrytý uvnitř pneumatiky. Ten dovoluje řidiči pokračovat sníženou rychlostí (80 km/h) v jízdě i při úplné ztrátě tlaku vzduchu v pneumatice až do vzdálenosti 200 km.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií