Honda Civic 5D: prostorný zázrak

Ze všech nových verzí Hondy Civic sedmé generace asi nejvíce upoutává pozornost model 5D – a jak jsme se přesvědčili, tak právem.

Osobní automobily Honda Civic, vyráběné od roku 1972, jsou už přes dvacet let nejprodávanějšími modely tohoto výrobce. A tak není divu, že se už v loňském roce a letos objevily zástupci sedmé generace – tří- a pětidveřový sedan, kupé a pětidveřový hatchback 5D.


Honda Civic 5D: prostorný zázrak

Právě posledně jmenovaný „5D“ můžeme s klidem označit za nejzajímavější. Od svých předchůdců se liší hlavně designem a tvarem karosérie, která svými proporcemi a výškou připomíná spíš kombi. A nejen připomíná. Kombi Aerodeck překonává jak užitnými vlastnostmi, tak prostorností.

Honda Civic 5D: prostorný zázrak

Právě vnitřní prostor, který je největší ve své třídě, je to, co nás po designu u Hondy Civic 5D upoutalo. A to i přesto, že svojí délkou 4285 mm je o 40 mm kratší než minulý model. Na prostornosti má největší vliv jednak větší rozvor (z 2620 na 2685 mm) včetně zkrácených převisů vpředu i vzadu a také výška, která oproti pětidveřovému sedanu narostla o 50 mm na 1495mm. Svým dílem přispěl „troškou do mlýna“ také kompaktní motorový prostor a nové zavěšení přední i zadních kol.

Přemístěním řadicí páky do přístrojové desky se získala zcela plochá podlaha bez středového panelu, což společně s velkými okny vzbuzuje dojem prostornosti.


Honda Civic 5D: prostorný zázrak

Jak jsme se přesvědčili, v Hondě Civic 5D se všichni cestující cítí opravdu pohodlně, k čemuž přispívají i dobře tvarovaná sedadla s příjemným potahem. Jen se nám zdálo, že nad hlavou zůstává možná až příliš hodně místa. Ideální auto pro dlouhány. A proto Civic 5D nemůžeme nazvat jinak, než jako prostorný zázrak. Také objem zavazadlového prostoru 370 litrů je v této třídě nadprůměrný a po sklopení opěradel jej lze zvětšit na 732 litrů. Cílem konstruktérů bylo vytvořit prostorný interiér a to se jim podařilo na sto procent. Tolik místa neposkytují ani větší sedany střední třídy.

Honda Civic 5D: prostorný zázrak

O něco výše usazené sedadlo řidiče, než jsem zvyklí, je výškově nastavitelné, stejně jako volant. Všechny přístroje jsou dobře čitelné, ovladače dosažitelné a tak jedině řadicí páka, jak jsme se už zmínili, je umístěna netradičně. Někomu toto uspořádání může připadat divné, ale musíme konstatovat, že jde o velice příjemný konstrukční prvek. Je teď dobře „po ruce“, řazení jde přesně a lehce.

Honda Civic 5D: prostorný zázrak

Honda Civic 5D je dodávána s dvěma zážehovými čtyřválci – 1.4 (66kW/90 k) a 1.6 (81 kW/110 k). Právě silnější verzi jsme si vyzkoušeli a byli jsme spokojeni. Točivý moment 152 N.m při 4300 ot:/min je pro tento vůz naprosto dostačující. Musíme si uvědomit, že nejde o automobil se sportovním duchem, ale vyloženě rodinný a tomu odpovídá i měkčí naladění podvozku. O 15 kW silnější výkon zaplatíme jen nepatrně vyšší spotřebou. My jsme s „civikem“ jezdili v průměru kolem sedmi litrů benzinu na sto kilometrů, při vyloženě hospodárné jízdě se lze dostat pod tuto hranici. Výrobce udává tyto hodnoty: město 8,5, mimo město 5,5 a kombinovaný provoz 6,6 litru. Právě úsporný motor s variabilním časováním ventilů VTEC je vedle prostornosti druhou předností Hondy Civic 5D.

V nižších otáčkách, kdy je motor také dostatečně „živý“, je i dobře odhlučněn, což platí také o středních, kterých řidič při normální jízdě využívá asi nejvíc.


Zájemce si může vybrat ze tří stupňů výbavy – S, SL a ES (jen 1.6), přičemž už základní verze je velice dobře vybavena. Posuďte sami – elektrický posilovač řízení ESP (pracuje v závislosti na rychlosti vozu), ABS s elektronickou distribucí brzdné síly EBD, posilovač brzd, tříbodové pásy a opěrky hlavy na všech sedadlech, čtyři airbagy atd. Námi testované „Ls“ mělo navíc mj. elektrické ovládání oken a vyhřívaných zpětných zrcátek, dálkové ovládání centrálního zamykání, zadní stírač s cyklovačem a manuální klimatizaci. To vše za cenu 499 000 kč, když nejlevnější Civic 5D 1.4E přijde na 409 900 Kč.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Dvořákova 304, 346 01 - Horšovský Týn
379 412 279
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...