Muzeum sousedí s dvaadvaceti patrovou správní budovou BMW a podobně jako ona se vyznačuje zajímavou architektonickou koncepcí. Modrobílý znak BMW na jeho střeše je dobře viditelný z nedaleké olympijské věže a snad právě proto sem ročně zavítá na čtvrt miliónu návštěvníků.
Lákadlem přitom nejsou pouze automobily a motocykly, nýbrž také naučný program vysílaný na stovce monitorů. Pokud byste se chtěli důkladně seznámit s minulostí i přítomností značky BMW, potom si rezervujte alespoň čtyři hodiny.
Historie mnichovské automobilky se začala psát v roce 1916, kdy se v Mnichově sloučily dvě letecké firmy do společnosti Bayerische Flugzeugwerke, o rok později přejmenované na Bayerische Motorwerke. Po zákazu výroby leteckých motorů po první světové válce se továrna musela přeorientovat na pohonné jednotky pro motocykly, nákladní automobily a lodě. A nejen to, v roce 1923 začaly z jejích bran vyjíždět první motocykly R32 s dvouválcem typu boxer o objemu 500 ccm. Netrvalo dlouho a firma BMW rozšířila své výrobní kapacity o továrnu v Eisenachu, kde začala produkovat též lidové automobily Dixi podle licence britského Austinu.
První čtyřkolový „bavorák“ vyvinutý v Mnichově nesl označení BMW AM4, resp. 3/20 PS. Mezi exponáty muzea BMW však najdeme rovněž řadu úspěšných závodních vozů, jako je např. BMW 320 skupiny 5 či March F1. Samostatnou kapitolu představuje jeden z nejvěhlasnějších cestovních modelů BMW 2002 a mezi motocykly poutá pozornost kompresorový BMW 500, s nímž Ernst Henne ustavil v letech 1929 až 1937 celkem 76 světových rekordů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.