Ještě letos Mitsubishi nasadí dva vozy kategorie WRC pilotované továrními jezdci Tommi Mäkinenem a Freddy Loixem. Poprvé se objeví na Rallye San Remo ve dnech 5. až 7.října.
Mitsubishi je poslední velkou značkou, jejíž tovární tým startuje s vozy skupiny A. I přes tuto nevýhodu je Tommi Mäkinen po vítězství v Rallye Safari v čele pořadí jezdců a značka Mitsubishi vede Pohár konstruktérů. Vstupem do kategorie WRC se šance značky na další vítězství v MS ještě zvýší.
Zatímco u vozů skupiny A konstruktéři vycházejí důsledně z konstrukce standardního sériového modelu, u vozů upravených dle specifikace WRC se jedná o skutečné závodní speciály. Hlavní inženýr Mitsubishi Ralliart Europe Bernard Lindauer k tomu říká: „ S ohledem na možnosti, které nám předpisy pro skupinu A dovolují a také s přihlédnutím ke stoupajícím výkonům konkurenčních automobilů WRC nám ani nic jiného nezbývalo. Jediný způsob jak zlepšit výkony našich vozů a získávat přínosné poznatky pro uplatnění ve výrobě sériových vozů bylo přijmout pravidla WRC“.
Nový vůz Mitsubishi Lancer WRC vychází z nového čtyřdveřového sedanu, označovaného v Japonsku jako Lancer Cedia. I když řada klíčových agregátů a součástí je převzata z osvědčeného soutěžního modelu EVO VI skupiny A, pod kapotou je patrná řada změn. Motor byl posunut o 25 mm blíže ke těžišti, změnily se závěsy kol, zvětšil se zdvih pérování a optimalizováno bylo i rozložení hmotnosti.
Od roku 1992, kdy se v soutěžích poprvé objevil vůz skupiny A Lancer Evolution, vyhráli jezdci za jeho volantem až dosud 26 soutěží započítávaných do seriálu MS. Fin Tommi Mäkinen se stal čtyřikrát za sebou světovým šampiónem, což se před tím nikomu nepodařilo, a v letošní sezóně je na nejlepší cestě získat historický pátý titul, třebaže startuje na voze homologovaném ve skupině A, zatímco všichni jeho velcí konkurenti již mají k dispozici vozy WRC.
Průběžné pořadí absolutní klasifikace MS je však jen pomyslnou špičkou ledovce ve výčtu sportovních úspěchů. Ještě dominantnější postavení má Mitsubishi ve skupině N, která je i v startovním poli soutěží seriálu MS zastoupena mnohem početněji. Po poslední Safari Rallye má Mitsubishi na svém kontě třiadvacet vítězství v řadě. Zásluhu na této vynikající sérii mají především dvě posádky: Gabriel Pozzo/Daniel Stillo a Gustavo Trelles/Jorge del Buono. V celkové klasifikaci světového šampionátu skupiny N jsou na prvních 13 místech pouze vozy Mitsubishi Lancer Evo!
Mitsubishi kraluje ve skupině N také většině národních šampionátů v rallye, neboť Lancer Evolution je považován za nejspolehlivější a zároveň i nejdostupnější „sportovní nářadí“ v této motoristické disciplíně a za deset let svého účinkování na závodních tratích se stal již živou legendou.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií