Sportovně střižený roadster MGA se veřejnosti představil v září 1955, ale rodit se začal o čtyři roky dříve. Tehdy George Phillips zkusil štěstí v Le Mans s novým vozem šéfkonstruktéra Syda Enevera, postaveným na podvozku roadsteru MG TD. Závod sice nedokončil, ale svými tvary vzbudil pozornost. Proto postavil další prototyp EX 175, jehož aerodynamická karosérie už byla odzkoušena a tak stačilo vyvinout nový podvozek a zvolit vhodný agregát – čtyřválec 1.5 BMC.
Premiéra nového MGA se měla uskutečnit v Le Mans 1955 a proto se současně se sériovým provedením připravovala závodní verze s hliníkovou karosérií. Dokončení se však protáhlo, a proto musely sportovní vozy s označením EX 182 startovat mezi prototypy.
Oficiální představení typu MGA se pak uskutečnilo až na podzimním autosalónu ve Frankfurtu a dopadlo nad čekávání dobře. Všechny verze MGA vyrobené v letech 1955 až 1962 poháněl řadový čtyřdobý čtyřválec 1.5 o výkonu 50 kW/68 k nebo 53 kW/72 k. Později se objem zvětšil na 1588 a 1622 ccm, čímž vzrostl výkon až na 65 kW/88 k. V provedení TwinCam z roku 1958 byl čtyřválec dokonce vybaven dvěma vačkovými hřídeli a z objemu 1588 ccm vyvíjel výkon 81 kW/110 k. Pro jeho značnou choulostivost ale výroba po dvou letech skončila. Jako náhrada vznikla stovka kusů MGA 1600 de Luxe.
Kokpitu vévodí nezvykle velký volant a za pozornost stojí páčka na přístrojové desce, kterou si řidič může zvolit režim jízdy – normální nebo tzv. overdrive vhodný pro jízdu po dálnici.
Sportovní roadster dosahující rychlosti přes 160 km/h se vyráběl sedm let a vznikl ve více než 101 tisících exemplářů. Během té doby prošel drobnými karosářskými a technickými změnami. To však není pro většinu příznivců automobilů značky MG podstatné. Také je jim zpravidla jedno, jaký motor se pod kapotou ukrývá. Roadster MGA je totiž stále elegantní a dostatečně rychlý.