Závodní speciál Audi A4 quattro, vycházející ze čtyři roky starého superturisma, připravili ve spolupráci se společností Thyssengas, která má s alternativními pohony bohaté zkušenosti – sedm let přestavuje vozy na zemní plyn. Dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec se speciálním elektronickým sekvenčním vstřikováním dosahoval výkonu 200 kW/272 k při 5000 otáčkách za minutu. Vysoký točivý moment 270 N.m propůjčoval vozu skvělé jízdní vlastnosti, srovnatelné s přeplňovanými zážehovými motory. Teoreticky by bylo možné dosáhnout výkonu ještě vyššího, jenže na úkor spotřeby, spolehlivosti a především životnosti.

V roce 1999 se tým Abt Spotsline zúčastnil s tímto vozem závodu 24 hodin Nürburgringu, v němž už v měřeném tréninku naznačil svůj potenciál. Zajel třetí nejrychlejší čas a ještě po více než dvou hodinách si držel tuto pozici i v závodě. Pak ale musel Christian Abt zajet do boxů a nechat vyměnit celý motor, protože ztrácel výkon. Příčinou byl kámen, který odlétl od kol jiného vozu a roztrhl ozubený řemen. Výměna trvala 3,5 hodiny, přesto se vyplatila, protože v dalším průběhu závodu Audi názorně demonstrovalo, jaké možnosti v sobě zemní plyn jako palivo skrývá – dosažené časy odpovídaly druhé či třetí pozici v cíli.
Tým měl k dispozici speciální tankovací zařízení s 4000 m3 plynu, což představuje zhruba 4000 litrů konvenčního paliva, přičemž naplnění tří nádrží z uhlíkových kompozitů po 68 litrech trvalo osmdesát sekund.

Na otázku, zda je použití zemního plynu v závodním voze bezpečné, odpovídá Christian Menzel, jeden ze tří jezdců, kteří vůz řídili: „V žádném případě. Pravděpodobnost, že se může něco stát, když unikne plyn je velice nízká, protože se zapaluje hůř než benzin a navíc je bezpečnostním opatřením věnována mimořádná pozornost“.