Bez Trajbolda, Š. Vojtěcha, Kouřila, Landy a také bez Fordu Focus WRC, který měl pro zlínský Jolly Club odzkoušet Vlastimil Neumann, se musela obejít populární Rallye Agropa Pačejov.
Naopak nejnovější verzi Toyoty Corolla WRC „Lexus“ si přijel vyzkoušet Václav Pech, který hned od prvních kilometrů udával tempo. Po třetí zkoušce se do vedení sice dostal Tomáš Hrdinka, ale hned po následující už byl v čele zase Pech. A to až do předposlední zkoušky. Asi tři kilometry před cílem však dostal Pech defekt a z obavy, aby nepoškodil vůz zpomalil a spokojil se s druhou příčkou. Jinak si auto pochvaloval a měl by se s ním objevit na startu tří zbývajících soutěží domácího šampionátu v rallye.
Třetí dojel se ztrátou půldruhé minuty Stanislav Chovanec, jenž si stěžoval na nevhodné vyladění podvozku a slabší motor jeho Škody Octavie WRC. O vítězství ve skupině N si to rozdali Jiří Tošovský s Janem Klokočkou, když vedoucí muž průběžné klasifikace Milan Liška tentokrát zaostával. V rychlé soutěži byl nakonec o šest sekund byl rychlejší Tošovský, který tak obsadil osmou příčku absolutní klasifikace, když před ním skončily dva vozy kategorie Formule 2. Tady si vítězství vybojoval „okruhář“ Jan Kopecký s náskokem osmi sekund před Josefem Petákem, který v cíli přiznal, že by potřeboval, aby jeho Peugeot jel o něco rychleji.
Dvě sekundy za první desítkou skončil Jiří Jirovec při své soutěžácké premiéře se Škodou Octavia WRC. Do konce sezóny by se s tímto vozem měl objevit v rallye další rallycrossový jezdec Pavel Koutný, jenž vážně uvažuje o přestupu do rallye. Autokrosař Martin Šoltýs dojel v Pačejově s Fordem Escort Coworth skupiny A na 17. příčce, okruhový jezdec Václav Bervid byl se Subaru Impreza (skupina N) až 57., když hned v úvodní zkoušce ztratil více než 25 minut. V dalších pak zajížděl časy zhruba kolem dvacátého místa.
Součástí rallysprintu byl i šampionát historiků, v němž překvapivě zvítězil Fajtl na Porsche 911 před Blažkem s Fordem Escort a Nejedlým s Mini Cooperem. Jeden z favoritů Sum skončil s BMW 2002 tentokrát až čtvrtý. Sedmé místo, první ve třídě a druhé v kategorii do roku 1965 vybojoval junior Martin Malý s BMW 1800. „Už v první zkoušce nám odešel stabilizátoru a od druhé jsme jeli bez zadních brzd. Byla to hezká soutěž, hlavně hodně rychlá. Na některých zkouškách jsme dosahovali průměru 120 km/h“, přiznal v cíli Martin Malý z Velkých Hamrů.
Výsledky:
1. Hrdinka – Gross | Subaru Impreza | 36.02,2 |
2. Pech – Uhel | Toyota Corolla WRC | + 23,5 |
3. Chovanec – Pritzl | Škoda Octavia WRC | + 1.28,2 |
4. Vojtěch T. – Palivec Š. | Toyota Celica GT | + 1.45,9 |
5. Berger – Kubička | Ford Escort Cosworth | + 2.24,7 |
6. Kopecký – Vodehnal | Škoda Octavia | + 2.29,5 |
7. Peták – Benešová | Peugeot 106 | + 2.37,8 |
8. Tošovský – Krečman | Mitsubishi Lancer | + 3.26,0 |
9. Klokočka – Schovánek | Mitsubishi Lancer | + 3.22,2 |
10. Zedník – Pražák | Ford Escort Kit Car | + 3.22,8 |
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií