Ani se to nezdálo, a už se pohybujeme okolo data 1. říjen 1997. Co to znamená pro motoristy ? Kromě nepříjemných ranních mlh a možnosti námraz, oškrabávání skel v ranních hodinách a přípravy vozu na opravdovou zimu ( chlazení, ostřikovače, elektrika a tak dále ) Především úpravu pravidel silničního provozu, nám všem dobře známé 🙂 vyhlášky 99/1989 Sb.
Takže (citace nejsou úplně přesné!):
- §16, odstavec 2, o rychlosti jízdy praví nově že: řidič autobusu a motorového vozidla o celkové hmotnosti nepřevyšující 3500 kg smí na dálnici a na silnici pro motorová vozidla jet rychlostí nejvýše 130 km v hodině, což se vztahuje nově i na řidiče motocyklu
- §16, odstavec 3, který hovoří o rychlosti v obcích:V obci smí jet řidič rychlostí nejvýše 50 km v hodině, atd…,
- Dále byla pro vozidla pro zkušební účely „eFka“ zrušena výjimka z maximální rychlosti mimo obec.
- Zavedena nová značka „Kolona“ pro označení úseků silnice, kde se často vytváří kolony, je výstražná, tedy trojůhelníková a je na ní kolona vozidel (zepředu samozřejmě).
- Zavedena nová informativní značka únikový pruh
- Světelné signály určující, kudy se má opustit jízdní pruh nebo objíždět překážka – žlutá světelná šipka dolu vpravo i vlevo. (už dávno umístěná na vozidlech údržby dálnic)