Nová Honda Civic, vyráběná v britském závodě ve Swindonu, nezískal pouze nejvyšší (tříhvězdičkové) ocenění bezpečnosti chodců, ale rovněž čtyřhvězdičkové ocenění v případě testu čelního a bočního nárazu, čímž se zařadil mezi nejbezpečnější vozy v segmentu C.
Max Mosley, předseda programu Euro NCAP a president FIA, k výsledku řekl: „Honda Civic docílil unikátního průlomu v oblasti ochrany chodců. Poprvé v historii programu Euro NCAP je jasné, že výrobce vytvořil automobil, který vyrovnává potřebu bezpečnosti uživatelů vozu i chodců.“
Testy Hondy Civic 5D jsou výsledkem intenzivního programu výzkumu Hondy v oblasti bezpečnosti chodců, který zahrnuje vývoj prototypu bezpečného vozidla, tzv. Hondy ASV. Využití vysoce sofistikovaných figurín chodců, kde hraje Honda vedoucí úlohu se svou figurínou Polar II, a spolu s rozsáhlou analýzou silničních nehod a programem počítačem simulované nehody, poskytuje neocenitelná data sloužící k rozpoznání a minimalizování následků úrazů.
Testy bezpečnosti chodců programu Euro NCAP jsou vytvořeny na základě nehod při rychlosti 40 km/h s účastí dětských a dospělých chodců. Prudkým pohybem nad horní hranici předního nárazníku jsou postiženy především oblasti lýtka, stehna, hlavy dítěte a hlavy dospělého člověka. Tříhvězdičkové ocenění získaly rovněž automobily – Daihatsu Sirion a Mazda Premacy.
Specifické prvky nového Civicu usilující o minimalizování následků zranění chodců zahrnují:
- volný prostor pod blatníky, dovolující deformaci a pohlcení energie v případě nárazu
- úchyty blatníků, které se deformují v případě nárazu (tzv. „letmo uchycené blatníky“)
- energii absorbující klouby stíračů, které se v případě nárazu ulomí
- energii absorbující podpěry blatníků
Tato měřítka jsou však pouze jedním z prvků integrovaného bezpečnostního souboru a výsledky testů čelního a bočního nárazu programu Euro NCAP potvrzují efektivitu „chytře propojené“ struktury karoserie nového Civicu 5D v oblasti zajištění nejlepší možné ochrany cestujících.
Maximální ochrany cestujících je dosaženo díky pečlivě optimalizované velikosti a účinnému průřezu podélných a příčných nosníků rámu karoserie a jejich polohy. Společně s progresivní deformační technologií Hondy dovoluje silám vznikajících při nehodě, aby byly pečlivě kontrolovány pro docílení ještě efektivnějšího managementu G-sil, působících na cestující.
Při testu čelního nárazu programu Euro NCAP vůz naráží do ofsetové deformovatelné bariéry v rychlosti 64 km/h, čímž je simulován náraz dvou vozů, boční náraz je simulován řízeným vozíkem s deformovatelnou bariérou na stranu řidiče v rychlosti 50 km/h.
Na rozdíl od konvenční struktury přední části má Civic dvě paralelní dráhy, do nichž je v případě nárazu energie absorbována: vysoce pevného předního bočního rámu a pomocného rámu pod ním. Energie je tak rozdělena do drah v podlaze a centrálního rámu pro zefektivnění rozptýlení energie. Podélné dráhy v podlaze a vyztužení předních středových křížových prvků hrají úlohu konvenčního centrálního tunelu.
Klíčové prvky extrémně tuhé kabiny zahrnují:
- vyztužené spoje mezi zadní částí podlahy, prahů a zadního rámu
- dodatečné křížové prvky v zadní části zavazadlového prostoru
- vyztužené spoje sloupku A s přední částí podlahy
- vyztužené spoje zadní části s uložením tlumičů pérování
- velké křížové prvky za zadními sedadly
- výztuhy spojení příčky motorového prostoru s podlahou
Kromě toho je 57 procent rámu zkonstruováno z vysokopevnostní oceli, včetně bočních rámů i částí podlahy, příčníku střechy, předního pomocného rámu a předních a zadních nosníků nárazníku. Tuhé křížové prvky, spolu s příčníky střechy, hrají hlavní roli ve vynikající výsledné charakteristice bočního nárazu.
Prvky pasivní bezpečnosti jsou doplněny předním a bočním airbagem na místě řidiče a spolujezdce, předpínači bezpečnostních pásů s omezovačem napětí na předních sedadlech a tříbodovými bezpečnostními pásy na všech třech zadních sedadlech. Nechybějí montážní body pro uchycení dětských sedaček se systémem ISOFIX na zadních sedadlech.
Jen na vysvětlení – Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) je nezávislé konsorcium s účastí vlád Velké Británie, Nizozemí, Švédska, Francie a Německa a několika automobilových asociací a společností, zahrnující rovněž Alliance Internationale de Tourisme (AIT), Federation Internationale de l´Automobile (FIA), německou motoristickou organizaci ADAC a International Consumer Research and Testing (ICRT). Program založený s cílem podávat informace na základě srovnávacích nárazových testů nejpopulárnějších automobilů na evropském trhu je podporován Evropskou komisí.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas


 
                                         
                                         
						
 
								 
								 
								 
								 
								
 
				 
						
					 
						
					 
						
					 
						
					 
						
					


