Dvanáctý ročník Historic Vltava Rallye přilákal na start opravdu skvělé obsazení, kterému vévodilo hned šest posádek s vozy Porsche 911, přičemž ještě jedna dvojice dorazila ze San Marina s Carrerou.
Od prvních kilometrů se rozpoutal souboj mezi Švédem Wigrenem, Trajboldem a Němcem Alberem, který se však ještě před koncem první etapy musel pro technickou poruchu se soutěží rozloučit stejně jako Švéd Dahl, jedoucí rovněž s Porsche. Naproti tomu se dařilo „létajícímu Finovi“ Ilpo Väätäinenovi, který s Oplem Kadett Coupé létal v nádherných smycích od zatáčky k zatáčce, za což si získal značné sympatie diváků,stejně jako jeho krajan Jari Laaksonen s velkým Volvem 142S. Není divu, že Väätäinen si po prvním dnu držel třetí příčku.
Také v druhé etapě, doprovázené dešťovými přeháňkami, pokračoval souboj Wigrena s Trajboldem, který při přeskupení ve Volyni komentoval náš jezdec slovy: „Švéd by si tady už zasloužil vyhrát. Už jen proto, že sem jezdí tolik let“. Jenže Trajbold, jedoucí tentokrát s Vladimírem Zelinkou, nedal severskému jezdci šanci, v předposlední zkoušce mu „nadělil“ čtrnáct sekund a tím svého soupeře definitivně „zlomil“. V poslední zkoušce ještě pár sekund přidal a bylo rozhodnuto. Za třetím Väätäinenem, který to však u diváků vyhrál na celé čáře, skončil Němec Pfeifer s Porsche 911, jenž v závěru o půl minuty předstihl Michala Suma s BMW 2002.
Junior Martin Malý s Mílou Patrmanem (BMW 1800), kteří startovali se startovním číslem 55 jako poslední se po první etapě usadili na 18. příčce, kterou si poklidnou jízdou bez zbytečného riskování vylepšili až na dvanáctou, když v posledních zkouškách o pár sekund předstihli Jevického s překrásnou Škodou 110 R Coupé a Itala Capsoniho s dvoulitrovou Alfou Romeo. „Po první etapě nám pěkně zatrnulo, neboť jsme byli vedeni jako odpadlá posádka. Nakonec se vše vyřešilo. Snažili jsme jet tak, abychom auto hlavně nerozbili, protože se s ním stále učíme“, řekl v cíli spokojený Marin Malý, jehož výsledek je příslibem do dalších soutěží stejně jako 16. příčka mladého Petra Minaříka (syn ing. Stanislava Mináříka) se spolujezdcem Pavlem Šubrtem na BMW 1600.
A jedna perlička nakonec. Na poslední dva ročníky Rallye Vltava z let 1973 a 74 si zavzpomínali Jan Trajbold a manželé Zdeněk a Amálka Válkovi se Škodou 110, kteří už tehdy byli na startu.
Výsledky:
1. Trajbold – Zelinka | Porsche 911 | 1.16.40,6 |
2. Wigren – Hägeman | Porsche 911 | + 22,4 |
3. Väätäinen – Väätäinen | Opel Kadett | + 1.55,3 |
4. Pfeifer – Knöbel | Porsche 911 | + 3.43,7 |
5. Sum – Klár | BMW 2002 | + 4.10,1 |
6. Hambálek – Chládek | Ford Cortina | + 4.43,0 |
7. Hinderer – Heubl | Austin Healey | + 4.57,4 |
8. Laaksonen – Kristeri | Volvo 142 | + 5.11,3 |
9. Mikulenka – Starý | BMW 2002 | + 5.42,1 |
10. Jirátko – Kolář | BMW 2002 | + 6.06,3 |
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií