Pamětníci se ještě pamatují na klasickou Rallye Vltava, jejíž první ročník v roce 1960 vyhrála dvojice Zdeněk Mráz a Josef Havel se Škodou Octavia. Během příštích let, zvláště pak v letech 1965 až 1970 si získala pověst jedné z nejtěžších evropských soutěží, a ještě než byly zavedeny koeficienty obtížnosti, byla zařazena mezi patnáct soutěží ME. Do historie vešly především dnes už zapomenuté šumavské sprintetapy s vysokým rychlostním průměrem. Na Rallye Vltava startovaly takové hvězdy jako Erik Carlsson, Rauno Aaltonen, Timo Mäkinen, Jean Vinatier, Sobieslaw Zásada, Gilbert Staepelaera, Harry Källström. Poslední dva ročníky ozdobil svoji účastí Walter Röhrl, pozdější dvojnásobný mistr světa a dvojnásobný vítěz Vltavy, v předposledním ročníku v roce 1973 se svým „kotrmelcem“ proslavil zase Sandro Munari, čtyřnásobný vítěz Rallye Monte Carlo. Pak svazarmovští funkcionáři usoudili, že není dobré pořádat mezinárodní rallye blízko západních hranic a přesunuli soutěž do Mladé Boleslavi. Rallye Škoda, později Bohemia, však nikdy věhlasu Vltavy nedosáhla.
V roce 1990 uspořádal Pošumavský autoklub v Klatovech první ročník Historic Rallye Vltava, který se letos jede už po dvanácté. Ve dvou etapách čeká na posádky 393 km s dvanácti rychlostními zkouškami o celkové délce 131 km. Páteční etapa s pěti zkouškami startuje ve 12.00 hodin, v sobotu je pak od 8 hodin na programu dalších sedm náročných zkoušek, mezi nimž si odpočinou tentokrát při kontrole přeskupení ve Volyni, kde jsou posádky očekávány v době mezi 11.15 h až 12.45 hodin.
Pohled do startovní listiny slibuje zajímavou podívanou ať jde o jezdecké či vozové obsazení. Vždyť do mezinárodní soutěže je přihlášeno čtyřicet posádek z Německa, Švédska, Anglie, Rakouska, Itálie, Švýcarska, Finska a ČR, a ta doplní ještě šestnáct dvojic bojující o body do domácího šampionátu. Součástí soutěže je také tzv. jízda pravidelnosti s účastí 24 posádek. K favoritům patří bezpochyby opět manželé Trojboldovi, kteří pojedou s Porsche 911 z roku 1965, stejně jako jejich největší soupeři Němci Alber, Pfeifer a Ellermann či Švédové Wigren nebo Dahl. Rychlý bude i vítěž nedávné historické rallye v Třebíči rakouský jezdec Max Lampelmaier s Fordem RS 2000, nebezpečný může být i Němec Italo Sedran s Lotusem. Do absolutního pořadí budou chtít promluvit i domácí jezdci na vozech BMW jako Jirátko, Sum, Prantl, Hrubý a Malý.
Kromě atraktivních vozů Porsche 911 uvidí diváci i další zajímavé automobily, z nichž jmenujme alespoň Ford Lotus Cortina, Morris Mini, Volvo 122, 544 a 1425, Alfu Romeo, Ford Capri, MG či nejstarší BMW 328 z roku 1939.
Časový harmonogram:
I. etapa – pátek 8. června | ||
START | Klatovy | 12.00 |
RZ 1 | Spůle – Pocinovice | 12.23 |
RZ 2 | Spůle – Pocinovice | 13.54 |
RZ 3 | Mlýnec – Koryta | 14.30 |
RZ 4 | Klatovy – okruh | 15.15 |
RZ 5 | Mlýnec – Koryta | 16.06 |
CÍL | Klatovy | 16.48 |
II. etapa – sobota 9. června | ||
START | Klatovy | 8.00 |
RZ 6 | Letovy – Hradešice | 8.41 |
RZ 7 | Žichovice – Vojnice | 9.29 |
RZ 8 | Hoslovice – Chvalšovice | 10.04 |
RZ 9 | Tvrzice – Volyně | 10.57 |
RZ 10 | Hoslovice – Chvalšovice | 13.04 |
RZ 11 | Tvrzice – Volyně | 14.36 |
RZ 12 | Vojnice – Žichovice | 14.36 |
CÍL | Klatovy | 15.45 |
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií