Trať závodu do vrchu v Ústí nad Orlicí patří svým charakterem mezi nejkrásnější a nejtechničtější u nás. Letos navíc průběh sobotního závodu zdramatizovaly dešťové přeháňky. O největší senzaci se v sobotu postaral Patrick Semlbauer, který s dvoulitrovým monopostem Opel Lotus porazil v součtu obou jízd takřka o tři sekundy Otakara Krámského se spiderem Osella BMW. Třetí příčku vybojoval Miloš Beneš (Reynard), když čtvrtý Jaromír Malý (Ford Escort) porazil Josefa Krečmera s nejsilnějším vozem celého startovního pole – Raltem F 3000. Na jeho obhajobu a 20s ztrátu nutno dodat, že jednak zkoušel novou elektroniku a s novým vozem jel na vodě vůbec poprvé a nechtěl tak riskovat poškození vozu. Na vodě se nevedlo ani Dušanu Nevěřilovi, který se spiderem Lucchini dojel až osmý za „enkovými“ vozy Subaru a BMW M3.
V neděli si na suché trati Krámský nenechal vítězství ujít, letos už páté, a druhému Krečmerovi nadělil čtyři sekundy, třetí skončil Semlbauer. Tentokrát už Nevěřil před sebe „plechová“ auta nepustil a skončil šestý za monoposty Beneše a Palmiho. V průběžné klasifikaci vede po šesti závodech s přehledem Krámský (115) před Semlbauerem (72) a Benešem (70).
Ve skupině A bylo v obou závodech pořadí na prvních místech totožné – první Jaromír Malý (Ford Escort Cosworth) vyhrál pošesté v řadě, za ním skončil Eda Patera, jenž s dvoulitrovým kitovým Escortem porazil v sobotu Roberta Šenkýře na výkonném BMW M3. V neděli se však brněnský jezdec potýkal s technickými problémy a tak po jeho odstoupení zaujal bronzovou příčku Josef Komárek (BMW M3). Průběžné pořadí vede Malý (120) před Paterou (70) a Freibergem (45), jenž v obou závodech vystoupil na nejvyšší stupínek ve třídě do 1400 ccm.
Dramatickou podívanou přinesla skupina N, když se ukázalo, že Vovsovo vítězství z Náměště nebylo vůbec náhodné. V Ústí nad Orlicí vyhrál se Subaru Impreza oba závody, poprvé o necelé 4 desetiny sekundy před Janem Vonkou (BMW M3), který po první jízdě ještě vedl, a Davidem Komárkem (Mitsubishi Lancer). Po druhé před soutěžákem Václavem Pechem, jenž „testoval“ Šormovo Mitsubishi a Pavlem Omelkou (Ford Escort), když Vonka závod nedokončil. Tím se Jiří Voves dostal do čela domácího šampionátu s 99 body před Vonkou (90) a Janem Podzimkem (48).
Ve skupině deseti supersportovních vozů si dvěma prvními místy upevnil vedoucí pozici Petr Vojáček (Ford Escort) před Petrem Benediktem (Opel Astra), jenž si v „Ústecké 21“ připsal další dvě druhá místa, takže jich má na kontě už pět.
Tak trochu stranou zájmu zůstávají závody formulových vozů – „velké“ monoposty bodují pouze v rámci absolutní klasifikace a tak o titul bojují pouze jezdci národní formule 1400. V Ústí si první místa rozdělili Milan Svoboda a Igor Lešínský, kteří také vedou průběžnou klasifikaci shodným ziskem 95 bodů. Třetí příčku má „předplacenu“ Lumír Firla.
Součástí závodu byl i Evropský pohár historických vozidel včetně domácího šampionátu, ale o nich se zmíníme příště. Dnes jen připomeňme výkon Jaroslava Práška, který se Škodou Baghira dojel v neděli na celkovém osmém místě!
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií