Agilní a britský, moderní a výrazný – tak lze jednoduše charakterizovat nový Jaguar X-Type, který představuje novou výzvu v kompaktním segmentu prestižních modelů. Čtvrtá řada Jaguaru spojuje v sobě dynamické vlastnosti s interiérem nevšedním pro tuto třídu, kvalitním zpracováním a pokrokovým řešením v oblasti elektronických systémů včetně navigačních a komunikačních.
Design je zdařilou kombinací klasických prvků legendárních vozů s odvážnou progresivní dynamikou. Bohatá historie britské značky se odráží mj. v elegantně zaoblené přední kapotě navazující na čtveřici kulatých světlometů a úzkou chladičovou mřížkou, charakteristické je také „svalnaté“ ztvárnění zadních boků.
Absolutní novinkou zcela nového „malého“Jaguaru je stálý pohon všech kol „Traction4“ a také příčné uložení zážehového čtyřválce 2.5 nebo šestiválce 3.0. Oba disponují čtyřventilovou technikou, dvěma vačkovými hřídeli s proměnným časováním, elektronickým pedálem plynu a 32bitovým managementem. Výsledkem je podstatné zlepšení průběhu točivého momentu, přičemž 90 procent lze využít v rozmezí od 2500 do 6000 otáček za minutu. K zahození není jistě ani 80procentní využití už pod 1500 otáčkami či v maximu 6800otáček za minutu.
Motor | 2.5 | 3.0 V6 |
výkon kW/k/min-1 | 144/196/6500 | 169/231/6800 |
toč. moment N.m/min-1 | 241/3000 | 279/3000 |
rychlost km/h | 224 (220) | 234 (229) |
spotřeba l/100 km | 9,6 (10,3) | 10,3 (10,5) |
zrychlení s | 8,3 | 7,0 |
(údaje v závorkách platí pro samočinnou převodovku)
Jaguar X-Type je standardně vybaven pětistupňovou mechanickou převodovkou s lanovým mechanismem, který s přesným a měkkým řazením zvyšuje potěšení z jízdy. Na přání lze dodat elektronicky řízený pětistupňový „automat“ s kulisou „J“, typickou pro Jaguary.Podvozek vychází z platformy Mondea, pro potřeby Jagauru byl však upraven změnou zavěšení kol, jiným naladěním a také o 44 mm zkráceným rozvorem. Síla motoru je rozdělena mezinápravovým diferenciálem s viskozní spojkou mezi přední a zadní nápravu v poměru 40 : 60
Ani v oblasti bezpečnosti nezůstává pozadu. Systém 4×4 , přesné řazení a ABS s elektronickou regulací brzdné síly umožňují výborné ovládaní vozu za všech situacích. Na přání je dodávána také kontrola dynamiky jízdy. Extrémně tuhá karosérie při nehodě absorbuje větší část nárazové energie, brzdový pedál se při těžké havárii sklopí, dvoustupňové čelní airbagy se orientují na pozici sedadel, rozpoznají i obsazení sedadla spolujezdce. Boční a hlavové airbagy zajišťují maximální ochranu při bočních kolizích, všech pět sedadel je vybaveno tříbodovými pásy, vpředu s pyrotechnickými předpínači.
Nový Jaguar se bude vyrábět v závodě Halewood v anglickém městě Merseyside, odkud 21.července 2000 vyjel poslední Escort. Přestavba si vyžádala investici ve výši 18,5 milionů dolarů. Firma si slibuje zpočátku roční produkci 100 000 sedanů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií