Toyota E-Four: první hybridní 4×4

Zatímco hybridní technologie, kombinace spalovacího a elektrického motoru, byla už úspěšně zavedena u modelu Prius, presentuje Toyota s modelem E-Four další vývojový stupeň tohoto konceptu.

V těchto dnech se začíná v Japonsku rozbíhat výroba nového hybridního vozidla Toyota E-Four Hybrid, které nenabízí pouze za všech podmínek neomezenou radost z jízdy, ale také patřičnou porci bezpečnosti.


Toyota E-Four: první hybridní 4x4

V prvním hybridním automobilu s pohonem všech kol najde pohodlí a místo až sedm osob, přičemž jeho přednost spočívá v tom, že spotřebuje jen polovinu paliva než srovnatelné vozidlo segmentu MPV. Protože se systém sám řídí a nabíjí, vyřešila Toyota hlavní problém obvyklých elektromotorů novým nabíjením akumulátorů přímo z elektrické zásuvky.

Hybridní pohon tvoří vysoce účinný zážehový motor 2.4 v kombinaci s dvěma elektromotory, z nichž jeden je umístěn vpředu společně s variabilní převodovkou CVT a druhý vzadu.


Benzinový motor přenáší svoji sílu prostřednictvím bezstupňové převodovky na přední kola, přičemž elektromotor umístěný vpředu může tento pohon v případě potřeby podporovat případně pracovat jako generátor k nabíjení akumulátorů.


Zadní elektromotor v případě potřeby pohání zadní kola. Oba elektromotory pak při brzdění dobíjejí akumulátory. Za normálních provozních podmínek může být část výkonu zážehového motoru použita ve prospěch předního elektromotoru, který tak může dobíjet akumulátory. Při zrychlení oba elektromotory podporují zvýšení rychlosti. Naopak při nižším zatížení, např. ve městě, se může benzinový motor deaktivovat, a vozidlo je poháněno výhradně elektrickou silou.


Pokud se na kluzkém povrchu začnou protáčet přední kola, dojde ke snížení výkonu a energie z benzinového motoru je převáděna na přední elektromotor. Ten pracuje potom jako generátor zadního elektromotoru, čímž dochází k přenosu energie z předních kol na zadní. Pokud by nestačila, může systém zapojit ještě akumulátory.


Hybridní systém nedodává sílu jen pro vozidlo, ale elektrickým proudem zásobuje také ostatní spotřebiče. S pohotovostním výkonem 1,5 kW je Toyota E-Four Hybrid právem označována jako „generátor na kolech“. Může být využita třeba pro pohon invalidních vozíků nebo i nářadí.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PIA CZ spol.s.r.o., o.z. Auto Heller
Cihelní 3160/49b, 702 00 Ostrava-Moravská Ostrava
596 606 111
seat@autoheller.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota GR Yaris Aero Performance 2026 má české ceny

Toyota GR Yaris Aero Performance 2026 má...

Toyota zahájila předprodej nové sportovní verze modelu GR Yaris pro rok 2026 pod označením Aero Performance. Cena vozu inspirovaného účastí Toyoty ve světovém šampionátu rallye WRC začíná na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Chtěli byste mít tohle ve „sklepě“? Toyota chystá mini elektromobil do 45 km/h

Chtěli byste mít tohle ve „sklepě“?...

Toyota zkoumá, jak bude vypadat městská doprava zítřka – malá, tichá a elektrická. Konsorcium vedené Toyota Manufacturing UK získalo od britské vlády podporu na studii proveditelnosti lehkého...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota testuje, jestli její auta správně voní/hqdefault.jpg">

Toyota testuje, jestli její auta...

Automobilka Toyota je známa svou precizností a důrazem na kvalitu. Své vozy podrobuje různým testům, které mají ověřit jejich bezpečnost, spolehlivost nebo uživatelský komfort, přesto asi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Proč si pořídit nové auto na operativní leasing

Proč si pořídit nové auto na...

Operativní leasing se v posledních letech stal jednou z nejoblíbenějších cest, jak si pořídit nové auto bez nutnosti investovat vysokou částku na začátku. Nabízí flexibilitu, předvídatelné...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...