Ačkoliv je Honda Civic 5D o něco kratší než model předchozí generace, přesto se může pochlubit opravdu velice prostorným interiérem. Na něm se jednak podepsal široký rozvor (prodloužený z 2620 mm na 2685 mm) s umístěním kol v rozích karosérie při současném zkrácení předního a zadního převisu. Svoji roli kromě větší výšky (z 1390 mm na 1495 mm) sehrálo rovněž nové zavěšení předních kol, výše uložená převodka řízení a kompaktní motorový prostor. Dojem prostornosti doplňuje ještě plochá podlaha bez tunelu, což uvítají hlavně cestující na zadních sedadlech. Toto zvláštní řešení umožnilo především přemístění řadicí páky na přístrojovou desku. Jak jsme se sami mohli při testovací jízdě přesvědčit, páka je teď výše než u konvenčních vozů. Toto uspořádání se zdá sice trochu nezvyklé, ale po prvních kilometrech zjistíte, jak hodně usnadňuje řešení. Prostornější interiér a k tomu ještě zavazadlový prostor o objemu 370 litrů jsou největšími přednostmi Hondy Civic 5D, stejně jako výhled z vozu velkými okny.
Vpředu může být uložen jeden ze dvou zážehových čtyřválců o objemu 1.4 16V, respektive 1.6 s variabilním časováním ventilů systému VTEC II. Ten zaručuje v celém rozsahu otáček dostatečný výkon. Je zárukou optimálního točivého momentu v oblasti nízkých a středních otáček při velice přijatelné spotřebě paliva. Nový motor o 13 kg lehčí, může být spojen s pětistupňovou mechanickou převodovkou případně čtyřstupňovým „automatem“ a systémem Grade Logic Control, nabízející plynulé řazení v různých jízdních podmínkách, zvláště v kopcích. Systém zjišťuje okamžitou jízdní situaci, tedy rychlost vozu, pozici pedálu plynu, poměr zpomalování a zrychlování a činnost brzdové soustavy. Při jízdě do kopce analyzuje jeho stoupání a zvolí vhodný režim řazení.
Technické údaje:
Motor | 1.4 | 1.6 |
výkon (kW/k při ot./min) | 66/90 při 5600 | 81/110 při 5600 |
toč.moment (N.m při ot./min) | 130 při 4300 | 152 při 4300 |
rychlost (km/h) | 176 | 187 |
zrychlení 0 – 100 km/h (s) | 11,8 | 10,2 |
spotřeba (l/100 km) | 6,4 | 6,6 |
Stupeň výbavy se poprvé odlišuje podle verzí, a proto bude dodáván pro slabší motor ve verzích S a LS, silnější pak ES.
Nová Honda Civic 5D se bude prodávat od 409 000 Kč (1.4 S) do 549 000 Kč (1.6 ES s manuální převodovkou), resp. 579 000 Kč (1.6 s „automatem“). Standardní výbava všech modelů zahrnuje mj. systémy ABS + EBD, čtyři airbagy, elektronický posilovač řízení, centrální zamykání, výškově nastavitelný volant i sedadlo řidiče, systém Isofix atd. Každý si může svůj vůz upravit ještě i podle svých individuálních představ. Žádaná bude bezesporu „sada obložení karosérie“ obsahující obložení předního a zadního nárazníku a dvě boční lišty, vše v různých velikostech i designerském provedení. Kdo si libuje v pěkných kolech si může vybrat z osmi unikátních designů a jedenácti nových typů ve čtyřech velikostech.
A jedna zajímavost konstrukce Hondy Civic 5D je rovněž zaměřená na minimalizaci zranění chodců. K vyšší bezpečnosti chodců má přispět mj. volný prostor pod kapotou, který umožňuje její deformaci při nárazu, dále závěsy kapoty, které se při nárazu bortí či energii absorbující stírač.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.