Sériová verze Lexusu SC430 vychází ze studie představené vloni v Paříži. Byla navržena tak, aby se zařadila mezi nejkomfortnější kabriolety. Ovšem díky hliníkové stahovací střeše poskytuje požitek z jízdy s otevřeným vozem při zachování luxusu ostatních modelů. Pouhým stisknutím tlačítka se střecha zasune během 25 sekund do části zavazadlového prostoru a z 2+2místného kupé vznikne kabriolet. Proces otevírání či zavírání funguje v závislosti na stisknutí tlačítka, čímž je zaručena maximální bezpečnost. Jakmile se tlačítko pustí, střecha se zastaví. Speciální kontrolka zobrazuje vlastní průběh, zatímco akustický signál upozorní na začátek a konec stahování.
První kabriolet značky Lexus využívá zážehový vidlicový osmiválec 4.3, který s inteligentním variabilním časováním ventilů a ve spojení s pětistupňovým „automatem“ dosahuje výkonu 208 kW (283 k) a točivého momentu 417 N.m při 3500 ot./min. Samočinná adaptabilní převodovka pracuje díky systému ECT s rozdílným programem jízdy, který se přizpůsobuje stylu jízdy a provozním podmínkám.
Lexus SC430 je vybaven nejmodernějším elektronickým podvozkovým systémem včetně brzdového asistentu a protiprokluzového zařízení TRC. Z klidu na 100 km/h zrychlí za 6,4 s a překoná hranici 200 km/h. Průměrná spotřeba paliva 12,5 litru odpovídá sportovnímu charakteru vozidla. Skvělou dynamiku a jízdní vlastnosti zajišťují vozu 18“ kola, víceprvkové závěsy kol a tuhá struktura karosérie.
Vůz prošel i důkladnými aerodynamickými zkouškami ve vzduchovém tunelu, přičemž pokusy probíhaly také v tunelu Maibara, kde se ladí aerodynamické tvary známého superexpresu Šinkansen. „Není jednoduché koncipovat auto, které zavřené vypadá stejně úchvatně jako se staženou střechou. Chtěli jsme připravit vozidlo, které značce Lexus přinese ještě větší prestiž. Model SC430 je jedním z našich nejúchvatnějších vozů, které jsme vytvořili“, říká šéfinženýr Y. Nakagawa.
V interiéru převládají přírodní materiály jako dřevo a kůže, tedy žádné laciné plasty. Designerský tým dokonce navštívil renomovaného výrobce klavírů Yamaha, aby se co nejvíce dozvěděl o technice zpracování dřeva. V oblasti audiotechniky zase Lexus spolupracoval s firmou Mark Levinson, výrobce nejkvalitnějších audiosystémů, jejichž cena se pohybuje od 20 tisíc do 200 000 dolarů. Zařízení se mj.automaticky přizpůsobuje akustickým podmínkám otevřeného či zavřeného vozu.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií