Mercedes Benz C 200 Kompressor v redakčním testu

Mercedes C s výkonným přeplňovaným benzinovým motorem a šestistupňovou převodovkou zvyšuje nesporně konkurenci schopnost Mercedesů třídy C mezi luxusními vozy na našem trhu. Plně to potvrdily výsledky našeho redakčního týdenního testu s tímto vozem.

Nová generace Mercedesů třídy C, uvedená koncem pololetí minulého roku na náš trh, si získala mezi zákazníky značnou oblibu. Jistě k tomu nemálo přispěl nový design karoserie: dopředu se prudce svažující kapota motoru k nižší elegantní proti dřívějším Mercedesům přepracované masce chladiče, což spolu s originálními zdvojenými světlomety dává vozu sportovní charakter. K tomu přispívá i mírně klínovitý boční tvar karoserie a její krátké převisy jak vpředu tak vzadu.


Mercedes Benz C 200 Kompressor v redakčním testu

Pro sportovně založené motoristy je testovaný model s dmychadlem přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcovým motorem se šestnácti ventily rozhodně vhodný. Motor má maximálně povolené otáčky 6200/min. a dosahuje podle údajů výrobce nejvyšší výkon 120 kW (163 k) při 5300 ot/min a rychlost 100 km/h dosáhne za 9,3 sekundy. Maximální hodnotu točivého momentu Nm má již při 2500 ot/min a stejnou hodnotu točivého momentu vykazuje až do 4800 ot/min. Tato plochá křivka točivého momentu mi umožnila dobrou akceleraci jak při nižších tak i při vyšších otáčkách, současně díky ní jsem nemusel zpravidla při předjíždění podřazovat, přestože je vůz poměrně vyšší hmotnosti. Pohotovostní hmotnost je 1 490 kg a plně obsazeného včetně povolené hmotnosti zavazadel dosahuje téměř 2 tisíce kg. Šestistupňová mechanicky řazená převodovka mi umožnila volbu nejvhodnějšího rychlostního stupně s ohledem na sklon silnice a požadovanou rychlost jízdy a jistě přispěla i k nižší spotřebě benzinu. S ohledem na výše uvedenou vyšší hmotnost vozu a převážně sportovní způsob jízdy pokládám mnou docílenou kombinovanou spotřebu během testu 9,4 l na 100 km za úměrnou. Je samozřejmé, že by se spotřeba dala snížit vysoce hospodárnou jízdou – ovšem o to asi sportovněji založeným motoristům nejde.

Doporučuji využívat otáčky motoru od 2 500 do 3 500. Při 3 000 ot/min dosahuje vůz na trojku rychlost 60 km/h, při čtyřce 85 km/h, na pětku 105 km/h a na šestku 123 km/h. To znamená, že na dálnici při nejvyšší povolené rychlosti, tj. 130 km/h má motor při zařazené šesté rychlosti pouze 3 050 ot/min. Do maximálních povolených otáček mu tedy zbývá 3 150 ot/min. Jen pro zajímavost: trojka na dálnici omezí otáčky právě před dosažením nejvyšší na dálnici u nás povolené rychlosti – 130 km/h..


Mercedes Benz C 200 Kompressor v redakčním testu

K bezpečné a pohodlné jízdě přispívá komfort prostorného interiéru vozu: anatomicky tvarovaná sedadla, přední i s výškovým seřízením, ergonomicky rozmístěné sdělovače a ovládače, bohaté vybavení včetně klimatizace a tempomatu a bezpečnostní výbava, obsahující mimo jiné v základní výbavě i dvoustupňové přední airbagy, boční přední airbagy a airbagy chránící hlavy všech cestujících, tedy i na zadních sedadlech. Konstrukce podvozku s šestnáctipalcovými pneumatikami, brzdovou soustavou s ABS, s vypinatelným elektronickým stabilizačním programem ESP, brzdovým asistentem BAS a systémem TCS umožňují opravdovou sportovní jízdu. To plně potvrdila i má zkušenost s testovaným Mercedesem, který se mi velmi dobře vedl na silnicích různé kvality a i v ostrých zatáčkách při větších rychlostech výborně držel stopu a dodával mi plný pocit bezpečí.

Za zmínku stojí velmi dobře umístěné a výborně čitelné analogové přístroje, pod kterými je stejně dobře čitelný multifunkční displej, na kterém je možné tlačítky na volantu vyvolat řadu důležitých provozních údajů. Na počítači lze též nastavit automatické rozsvicování světel při jízdě v zimním období stejně tak jako automatické rozsvicování světel v létě při zhoršené viditelnosti. Ocenil jsem i otevírání kapoty motoru s vynaložením nepatrné síly tak jako krytu zavazadlového prostoru o objemu 455 litrů.

Mercedes Benz C 200 Kompressor v redakčním testu


Cena Mercedesu Benz C 200 KOMPRESSOR s bohatou výbavou v základní ceně je 939 223 Kč, cena testovaného vozu doplněného o řadu doplňků na přání, mimo jiné skleněnou elektricky ovládanou střechu, bočními airbagy pro cestující na zadních sedadlech a alarmem, se vyšplhala na 1 294 159 Kč.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štafl ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štafl ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra modelu Nová California: Nejinovativnější kempink car všech dob

Světová premiéra modelu Nová...

California je ikonou v segmentu kempovacích vozů. Volkswagen Užitkové vozy nyní ve světové premiéře představuje zcela nově vyvinutou generaci bestselleru, jehož bylo vyrobeno již více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Olomouc se chystá na druhou soutěž šampionátu v ecorally

Olomouc se chystá na druhou soutěž...

Letošní Mistrovství ČR v ecoRally pokračuje druhou soutěží. Po úvodním podniku v Českém Krumlově přichází druhé kolo, a to se odehraje o nadcházejícím víkendu v podhůří Jeseníků....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...