Další generace Renaultu Laguna, zcela nově vyvinutého modelu střední třídy, se vyznačuje nejen nejmodernějšími motory a převodovkami, ale i řadou dalších technických „highlights“, které byly až dosud obvyklé spíš u vozů vyšší třídy. Na trh přichází sportovně elegantní sedan se splývající zádí nebo pětidveřové kombi.
Zpočátku byly bezpečnostní systémy jako airbagy, ABS nebo ESP doménou luxusních vozů, ale postupně se elektronické pomůcky „propadají“ i do nižších tříd. A to je případ i nové Laguny, u níž Renault nasadil laťku ve střední třídě dost vysoko. Modernizace ve výši jedné miliardy euro trvala 42 měsíců a přinesla do sériové výbavy taková řešení, která v této třídě dosud ještě vůbec nebyla, případně pouze za příplatek. Všechny čtyři verze výbav nabízejí aktuální bezpečnostní paket, jaký bychom u jiných vozidel jen těžko hledali. Základní verze obsahuje celkem šest airbagů, tzn. čelní, boční i hlavový jak pro řidiče, tak spolujezdce. Pouze zadní boční je za příplatek. Sedadlo řidiče je vybaveno dvoustupňovým adaptivním airbagem a bezpečnostním pásem s dvěma předpínači. Už v základní verzi nechybí protismykový systém ABS s elektronickým rozdělením brzdné síly EBD a brzdovým asistentem, samozřejmostí je rovněž regulace prokluzu kol (ASR) a kontrola stability (ASP). Speciální senzory ve ventilkách zase hlídají tlak v pneumatikách a varují řidiče při úniku vzduchu. Tuhost karosérie se zvýšila použitím dílů z vysokopevnostní oceli o celkové hmotnosti 70 kg.
Místo zapalovacího klíčku se Renault Laguna otevírá a startuje, ve verzích Authentique a Dynamique, čipovou kartou (Keyless Drive), ve vyšších verzích, Privilége a Initiale, „dálkově ovládaným“ systémem Keyless Entry & Drive. U jednoduššího systému se stačí karty pouze dotknout a dveře, zavazadlový prostor i víčko palivové nádrže se automaticky odemknou nebo uzavřou. U dokonalejšího provedení reaguje zámek už ze vzdálenosti několika metrů, aniž byste kartu drželi v ruce.
Po zasunutí do čtecího zařízení se odblokují imobilizér, zámek řízení, aktivují se všechna zařízení vozu a tlačítkem start/stop lze vůz nastartovat. V kartě Keyless Entry jsou navíc uloženy ještě např. číslo podvozku, stav oleje, kilometry, ale také elektrické nastavení sedadla či naladění audiosoustavy.
Oproti předchozímu modelu se nová Laguna prodloužila o 70 mm (kombi o 80 mm), zároveň se o 20 mm zvětšil rozchod a o 70 mm také rozvor. To zlepšuje komfort cestování na všech sedadlech. Zavazadlový prostor kombíku (sedan má objem 430 l) se však zmenšil z 503 na 475 l, což je daň zaplacená za moderní „life style“.
Pro pohon předních kol bylo vybráno celkem sedm motorů s točivým momentem i výkonem zvýšeným až o 24 % při poklesu spotřeby o 11 %. V první fázi jsou k dispozici tři zážehové a jedna vznětová jednotka, do roku 2002 se pod kapotou objeví ještě dva diesely 1.9 cDi (77 kW/105 k) a 2.2 cDi (99 kW/135 k) a benzínový dvoulitr 2.0 16V s přímým vstřikem (103 kW/140 k).
Pohonné jednotky pro Renault Laguna:
Motor | 1.6 16V | 1.8 16V | 3.0 V6 24V | 1.9 dCi |
výkon (kW/k/ot./min) | 79/107/5750 | 88/120/5750 | 152/207/6000 | 88/120/4000 |
toč.moment (N.m/ot./min) | 148/3750 | 170/3750 | 285/3750 | 270/2000 |
zrychlení 0 – 100 km/h (s) | 11,5 | 10,7 | 8,1 | 10,7 |
rychlost (km/h) | 195 | 203 | 235 | 200 |
spotřeba (l/100 km) | 7,2 | 7,5 | 10,1 | 5,5 |
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.