V případě Hanse Joachima Stucka nepadlo jablko daleko od stromu, neboť jeho otec Hans Stuck přezdívaný „král vrchů“ slavil úspěchy s šestnáctiválcovým Auto Unionem v letech 1934 až 36. A tak není divu, že od malička vedl svého syna k automobilovému sportu. Už ve čtrnácti letech si sám projel slavný Nürburgring, nejtěžší závodní okruh a v osmnácti absolvoval za volantem BMW 2002 první závod cestovních vozů.
„Známosti mého otce mi v začátcích přirozeně otevřely dveře, ale v autě jsem musel sám ukázat, co umím“, poohlíží se na první kroky své kariéry Hans Joachim Stuck. Díky talentu a zvláště pak bojovným duchem se mu to ve většině případech podařilo. V roce 1972 se stal s Fordem mistrem Německa, o rok později už byl hvězdou evropského šampionátu Formule 2, v němž v roce 1974 vybojoval celkovou druhou příčku. Právě ta mu umožnila vstup do světa Formule 1, kde strávil tři sezony. K největším úspěchům patřila dvě třetí místa v sezoně 1977, na Hockenheimu a v Zeltwegu. Poté však musel bohužel kokpit Brabhamu uvolnit Niki Laudovi. Přestoupil do sportovních prototypů a cestovních vozů – ale ani tady se neztratil.
V roce 1985 získal s Porsche titul mistra světa ve vytrvalostních závodech a v následujících dvou letech vyhrál pro slavnou značku i Le Mans. Výčet jeho úspěchů by byl nekonečně dlouhý a jen málokterý jezdec se může pochlubit tak bohatou kariérou jako právě Hans Joachim Stuck, pro svoji výšku 1,91 metru přezdívaný svými přáteli „Striezel“ (volně přeloženo šiška, dlouhán).
V roce1988 podepsal smlouvu s Audi a hned s Audi 200 quattro vyhrál pět závodů americké série TransAm. Tím přispěl nemalou měrou k celkovému prvenství značky Audi v tomto šampionátu. Také v příštím roce se zařadil za volantem Audi 90 quattro a sedmi výhrami mezi nejúspěšnější piloty šampionátu IMSA-GTO. Velký dojem zde zanechal i mimo závodní trať. Po každém vyhraném závodě zajódloval tak hlasitě, až „amíkům“ na tribuně zaskočil popkorn v krku.
Úspěšné roky s Audi završil s Audi V8 quattro titulem mistra DTM v roce 1990. Ani dnes však nezahálí a s BMW M3 startuje v prestižní American Le Mans Serii, kde v kategorii GT patří společně se svým partnerem Borisem Saidem mezi nejrychlejší. Četná vítězství tak dokazují, že zdaleka nepatří do starého železa.
Stuckovou předností vždy bylo a stále ještě je, že umí zajet skvělý výsledek i s horším automobilem. K jeho zálibám patří v létě golf, v zimě lyže, nejvíce mu chutná vídeňský řízek s bramborem, osvěží se colou s ledem a citronem a ze sportovců nejvíce obdivoval Martinu Navrátilovou.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.