V případě Hanse Joachima Stucka nepadlo jablko daleko od stromu, neboť jeho otec Hans Stuck přezdívaný „král vrchů“ slavil úspěchy s šestnáctiválcovým Auto Unionem v letech 1934 až 36. A tak není divu, že od malička vedl svého syna k automobilovému sportu. Už ve čtrnácti letech si sám projel slavný Nürburgring, nejtěžší závodní okruh a v osmnácti absolvoval za volantem BMW 2002 první závod cestovních vozů.
„Známosti mého otce mi v začátcích přirozeně otevřely dveře, ale v autě jsem musel sám ukázat, co umím“, poohlíží se na první kroky své kariéry Hans Joachim Stuck. Díky talentu a zvláště pak bojovným duchem se mu to ve většině případech podařilo. V roce 1972 se stal s Fordem mistrem Německa, o rok později už byl hvězdou evropského šampionátu Formule 2, v němž v roce 1974 vybojoval celkovou druhou příčku. Právě ta mu umožnila vstup do světa Formule 1, kde strávil tři sezony. K největším úspěchům patřila dvě třetí místa v sezoně 1977, na Hockenheimu a v Zeltwegu. Poté však musel bohužel kokpit Brabhamu uvolnit Niki Laudovi. Přestoupil do sportovních prototypů a cestovních vozů – ale ani tady se neztratil.
V roce 1985 získal s Porsche titul mistra světa ve vytrvalostních závodech a v následujících dvou letech vyhrál pro slavnou značku i Le Mans. Výčet jeho úspěchů by byl nekonečně dlouhý a jen málokterý jezdec se může pochlubit tak bohatou kariérou jako právě Hans Joachim Stuck, pro svoji výšku 1,91 metru přezdívaný svými přáteli „Striezel“ (volně přeloženo šiška, dlouhán).
V roce1988 podepsal smlouvu s Audi a hned s Audi 200 quattro vyhrál pět závodů americké série TransAm. Tím přispěl nemalou měrou k celkovému prvenství značky Audi v tomto šampionátu. Také v příštím roce se zařadil za volantem Audi 90 quattro a sedmi výhrami mezi nejúspěšnější piloty šampionátu IMSA-GTO. Velký dojem zde zanechal i mimo závodní trať. Po každém vyhraném závodě zajódloval tak hlasitě, až „amíkům“ na tribuně zaskočil popkorn v krku.
Úspěšné roky s Audi završil s Audi V8 quattro titulem mistra DTM v roce 1990. Ani dnes však nezahálí a s BMW M3 startuje v prestižní American Le Mans Serii, kde v kategorii GT patří společně se svým partnerem Borisem Saidem mezi nejrychlejší. Četná vítězství tak dokazují, že zdaleka nepatří do starého železa.
Stuckovou předností vždy bylo a stále ještě je, že umí zajet skvělý výsledek i s horším automobilem. K jeho zálibám patří v létě golf, v zimě lyže, nejvíce mu chutná vídeňský řízek s bramborem, osvěží se colou s ledem a citronem a ze sportovců nejvíce obdivoval Martinu Navrátilovou.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.