Ani ne tři roky od zavedení nové trojkové řady posiluje mnichovská automobilka svoji úspěšnou řadu o pátou modelovou variantu. Po sedanu, kupé, touringu a kabrioletu přichází dlouho očekávaný „kompakt“. Zcela osobitý charakter karosérie je dán především výraznou čelní partií se čtyřmi světlomety a zkrácenou zádí. Při stávajícím rozvoru (2725 mm) je dvoudveřová karosérie o 28 cm kratší než sedan.
Světovou premiéru uvidí na jaře Ženevský autosalon, s uvedením na trh se počítá v létě 2001. Pod kapotou prvních dvou verzí – 316 ti a 325 ti se objeví zážehový čtyřválec (85 kW/116 k), resp. šestiválec (141 kW/192 k). V souboji s konkurencí obstojí zcela jistě i svojí příznivou spotřebou paliva – 316 ti se spokojí se 6,9 litry, 325 ti pak s 8,9 litry na sto kilometrů. Obě pohonné jednotky nabízejí opět výborné jízdní vlastnosti, k nímž přispívá i pětistupňová mechanická převodovka, jejíž rychlosti řadí řidič s neobyčejnou lehkostí.
Na vysoké úrovni interiéru se podílí jak celá řada inovačních řešení, tak vysoká míra nabízeného prostoru včetně praktičnosti a variability. Příkladem může být zvláště pohodlný přístup ke třem plnohodnotným zadním sedadlům, stejně jako možnost velkým víkem zavazadlového prostoru naložit do „kufru“ třeba i pračku.
Z „trojkového“ sedanu převzal compact mj. agilní podvozek, jehož nové sportovní vyladění přispívá k přesnému ovládání a tím i nesmírnému požitku z jízdy. Bezpečnostní výbava s osmi airbagy a interiér obložený kvalitními materiály odpovídá sedanu.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií