BMW M3 ještě výkonnější

Nejmladší vydání sportovního automobilu BMW M3 představuje bezkonkurenční nabídku na světovém trhu ve svém segmentu.

Nejmladší vydání sportovního automobilu BMW M3 představuje bezkonkurenční nabídku na světovém trhu. Zákazník dostává do rukou výkonný automobil, k jehož údajům není prakticky třeba víc dodávat.

motor řadový šestiválec s plynule variabilním časováním obou vačkových hřídelů Double Vanos
objem 3200 ccm
výkon 252 kW (343 k)/7900 ot./min.
točivý moment 365 N.m
zrychlení 5,2 s
spotřeba 11,9 l/100 km


BMW M3 ještě výkonnější

Nový motor vychází z konceptu vysokootáčkové pohonné jednotky, která se řídí stejnými měřítky platnými i pro motory F1. Ačkoliv byl objem zvýšen o 1,4 % oproti předchozímu agregátu, tak díky vysokým otáčkám vzrostl výkon o 6,9 % a točivý moment o 4,3 %. Přes vysoké jmenovité otáčky nabízí šestiválec značný rozsah využitelných otáček. Už při 2000 je k dispozici 80 procent největšího točivého momentu. Při 8000 otáčkách dosahují písty rychlosti 24 m/s, jen pro srovnání při akceleraci F1 rotuje klikový hřídel až 18000krát za minutu a každý z deseti pístů urazí za sekundu pětadvacet metrů.

Motor je také osazen vlastní řídicí jednotkou s kapacitou 25 mil. „výpočtů“ za sekundu. Mechanická šestistupňová převodovka zůstala prakticky nezměněna a je převzata ze současných „em-trojek“. Společně se stálým převodem je však natolik dimenzovaná, že stokilometrovou rychlost překročí ještě „na dvojku“. Naopak „šestka“ je zvolena tak, aby elektronicky ohraničenou největší rychlost 250 km/h dosáhla při nízkých otáčkách.


BMW M3 ještě výkonnější

„Podvozek musí být vždy rychlejší než motor“, tak zní jedna ze zásad automobilů třídy M. Inženýři vycházeli ze skvělého základu, a proto je nový podvozek pokračováním dalšího vývoje stávajícího. I přes nepatrně vyšší hmotnost nabízí opět skvělé jízdní vlastnosti. K nim přispívají mj. vypínatelný stabilizační systém regulující dynamiku jízdy DSC III a nově vyvinutá variabilní uzávěra diferenciálu. Ta hraje rozhodující roli zvláště za velmi obtížných jízdních situacích.

Radost z jízdy dále ještě zvyšují tuhá karosérie, lehké hliníkové nápravy a výhodné rozdělení hmotnosti na přední a zadní nápravu 50:50. Optimální rozdělení hmotnosti na nápravy napomáhá vozu zajišťovat takové trakční vlastnosti, které byly až dosud v zimních podmínkách pro sportovní auta se zadním pohonem nedosažitelné.


Od ostatních modelů „M3“ se odlišuje novou čelní maskou s vestavěnými mlhovkami a nárazníkem s mohutným vstupem chladicího vzduchu. Kapota motoru je uprostřed lehce zvednuta, čímž se získal prostor pro nový motor. Je vyrobena z hliníku, což ve srovnání s ocelovou představuje zhruba 40procentní úsporu při zachování bezpečnostních požadavků.


BMW M3 ještě výkonnější

Ve sportovním duchu se nese uspořádání interiéru s použitými kvalitními materiály a velkým množstvím elektroniky. Otáčkoměr je po obvodu osazen žlutými diodami, které signalizují nedosažení provozní teploty. V základní výbavě je vůz vybaven prakticky vším, co si jen řidič může přát a nač si vzpomene. Nechybí samočinná klimatizace s rozdělením do dvou zón. Airbagový systém zahrnuje čelní, boční i hlavové airbagy, na přání jsou pouze boční pro cestující na zadních sedadlech.

Sportovní sedadla mají poprvé nastavitelná i opěradla, což ještě více napomáhá bočnímu držení těla při rychlejší jízdě, aniž by rozdílně velcí řidiči byli omezováni v pohodlí či na dlouhých cestách. Zmodernizovaný varovný systém kontroly tlaku neustále hlídá kola a při ztrátě vzduchu větší než 50 procent informuje řidiče.


Ještě než se BMW M3 dostal do sériové výroby, tak prošel velice náročnými zkouškami, byl testován při +45 oC v Death Valley nebo v namibijské poušti, při –40 oC ve Finsku a Kanadě. Extrémní jízdní zkoušky na 40 tisíc kilometrů, což odpovídá zhruba 200 tisícům km po dálnici absolvoval na rychlostním okruhu v Miramare ve Francii. Zvláštností byl pak test na 8000 km po Severní smyčce Nürburgringu. Tady byl podvozek zatěžován dvacetkrát víc než v obvyklém provozu. Čas 8.5 minuty odpovídá časům čistokrevných závodních vozů při čtyřiadvacetihodinovce před několika lety.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Dvořákova 304, 346 01 - Horšovský Týn
379 412 279
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - BMW zahajuje v Thajsku výstavbu závodu na výrobu vysokonapěťových baterií.

BMW zahajuje v Thajsku výstavbu závodu...

BMW položila v thajském Rayongu základní kámen k výstavbě výrobního závodu na produkci vlastních vysokonapěťových baterií 5. generace. BMW Group tak připravuje další továrnu na výrobu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové BMW M4 Coupé a Cabrio: Dokonalost od 2 milionů

Nové BMW M4 Coupé a Cabrio: Dokonalost...

Více výkonu, výraznější design, nové možnosti individualizace a digitální inovace. Divize BMW M představuje nové modely M4: Coupé i Cabrio s ještě intenzivnějšími geny ze světa...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové BMW X5 Protection VR6

Nové BMW X5 Protection VR6

Nové provedení nejprodávanějšího pancéřovaného vozu světa s klasifikací VR6 přichází s přepracovaným designem a upraveným interiérem se špičkovými prvky digitalizace – přebírá...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - BMW ALPINA B5 GT: Nejvýkonnější ALPINA pro 250 vyvolených

BMW ALPINA B5 GT: Nejvýkonnější ALPINA...

Už více než 50 let se značka ALPINA věnuje vývoji a výrobě výjimečných automobilů pro znalce a nadšence. Pro ně letos nabízí jednu lahůdku. Model B5 GT coby vrcholné provedení BMW řady 5...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové BMW 5 bude prvním vozem schváleným pro autonomní jízdu do rychlosti 130 km/h v Německu

Nové BMW 5 bude prvním vozem...

BMW Group je první automobilkou v Německu, která může nabídnout systém pro částečně automatizovanou jízdu rychlostí až 130 km/h. Spolkový dopravní úřad Kraftfahrtbundesamt (KBA) udělil...