Srdcem 2+2místného kabrioletu BMW Z9 je interiér, který je zařízen tak, aby ovládání vozu řidiči nekomplikoval, ale spíše zjednodušoval. Člověk za volantem se může koncentrovat výhradně na řízení, přičemž má k dispozici všechny vymoženosti současné automobilové technologie. Studie Z9 Cabrio, vycházející z modelu Z9 gran turismo, reprezentuje designerskou filosofii BMW příštích let. Tzn. klasická silueta s dlouhou přední kapotou a krátká záď.
S délkou 4760 mm je o něco málo kratší než kupé, v šířce 1970 mm jsou si obě studie rovné, ale vzhledem k otevřené střeše je kabriolet svojí výškou 1280 mm o 60 mm nižší než uzavřená varianta.

Laminovaná karosérie z uhlíkatých vláken je upevněna na zesíleném rámu, aby bylo dosaženo požadované tuhosti. Zadní kola pohání zážehový vidlicový osmiválec 4.4 litru o výkonu 210 kW (286 k) a točivém momentu 440 N.m.
Volící páka samočinné převodovky je pod volantem a umožňuje buď automatické řazení nebo přímé systémem Steptronic. Displej mezi rychloměrem a otáčkoměrem ukazuje zařazené stupně. Ze samočinného režimu se pouhým stisknutím tlačítka na multifunkčním volantu přejde do manuálního režimu, dalším stisknutím se řadí rychlosti.

Vzhledem k neustále přibývajícím systémům, dnes už by jich v autě mohlo být až 700, by byl automobil přeplněn tlačítky a ovladači, nehledě k jejich nepřehlednosti. Kdyby se měla vozidla v budoucnu vybavit všemi možnými systémy a funkcemi, potom by prostor kolem řidiče ani nestačil. Navíc by ani neměl čas věnovat se řízení. Tato problematika nedává mnichovským inženýrům spát a proto přišli s poměrně jednoduchým řešením. Nejdůležitější funkce jako např. světla, stírač, volicí páka jsou umístěny v jedné páčce na sloupku volantu.
Další elementární funkce (větrací a tepelná soustava, vyhřívání zadního okna, varovná světla), které nevyžadují stálou pozornost řidiče, ale musí být dobře a rychle dosažitelné, jsou umístěny uprostřed přístrojové desky. A tak je mohou ovládat jak řidič, tak spolujezdec.
K obsluze ostatních funkcí příslušenství slouží otočný ovladač umístěný vpředu na středové loketní opěrce, v místě, kde se zpravidla nachází řadicí páka. Takže jej lze obsluhovat „poslepu“. Pokyny mu dává řidič stlačením dopředu nebo dozadu, doprava či doleva, otáčením, stisknutím a do čtyřech diagonálních směrů. Všechny potřebné údaje se zobrazují na displeji v zorném poli řidiče a spolujezdce.
K dalším novinkám firmy BMW na Pařížském autosalónu patří nový BMW M3, řada nových šestiválcových motorů (2.2/170 k, 2.5/192 k, 3.0/231 k) montované nyní do 21 modelů trojkové a pětkové řady a do roadsteru Z3. Pětková řada dostala nový facelift, pohon 4×4 je jako zvláštní výbava k dispozici také pro modely 325i a 330d a turbodiesel 530d disponuje nyní větším výkonem (193 k/142 kW) i točivým momentem 410 N.m.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.






