První studie kultovního automobilu byla předvedena už během Frankfurtského autosalonu před dvěma roky. Nyní přichází BMW Group se samostatnou značkou Mini a zcela novým vozem, který na jedné straně nese v sobě charakteristické rysy slavného automobilu britského konstruktéra řeckého původu Alece Issigonise. Na druhé straně přichází s nejmodernější technikou, kterou lze dnes v tomto segmentu uplatnit.
Elegantní tvary působí extrémně dynamicky a i když stojí, tak vypadá jako by jel dopředu. Zvláštní důraz kladli konstruktéři na co možná největší rozvor, aby tak zůstal zachován typický znak původních „miníků“ a zároveň jízdní vlastnosti vyhovovaly požadavkům bezpečné jízdy.
Nový Mini vytváří především nezaměnitelný tvar přední kapoty, osobitou tvář mu dodávají dominantní čelní světlomety a extrémně krátká záď. „Mini nebyl vyvíjen ve stylu retro, Mini znamená evoluci. Má geny a charakter svého předchůdce, přitom je však větší, silnější a vzrušující. Mini je kus automobilových dějin. Naším cílem bylo spojit klasiku s technikou budoucnosti“, říká šéfdesigner Frank Stephenson.
Moderními konstrukčními metodami, jako např. virtuální crash-simulací bylo dosaženo vysoké tuhosti karosérie při zachování kompaktních rozměrů. Torzní tuhost kabiny je nyní dva-až třikrát vyšší než je u vozidel tohoto segmentu obvyklé. Také celý airbagový systém, v této kategorii vozidel použitý poprvé, zaručuje vysokou míru bezpečnosti při havárii. Řidiče a spolujezdce chrání čelní a boční airbagy, na přání si může zákazník přiobjednat ještě tzv.hlavové airbagy vpředu i vzadu. Za příplatek bude i stabilizační systém DSC, xenonové světlomety, panoramatické střešní okno, steptronic, multifunkční volant, dešťový senzor atd.
Naopak v základním provedení nechybí ABS, výškově stavitelné sedadlo řidiče i volant, kotoučové brzdy na všech kolech (vpředu s vnitřním chlazením) a pro tento segment i ojedinělá kontrola tlaku v pneumatikách.
Moderní podvozek se zcela orientuje na potřeby řidiče, společně s řízením je vyladěn pro sportovnější jízdu. Navíc se Mini může pochlubit víceprvkovou nápravou multi-link, sice u BMW dnes běžně používanou, ovšem u malého automobilu je novinkou.
Pod kapotou základního modelu bude zážehový šestnáctiventilový čtyřválec 1.6, do budoucna se počítá také se sportovními verzemi Cooper a Cooper S. Vývoj nového Mini přišel na 269,7 mil.dolarů. Prodávat se bude prostřednictvím BMW u vybraných dealerů, ale ve zvlášť oddělených sekcích od vozů BMW. V příštích dvou letech se počítá s výrobou zhruba sto tisíc vozů ročně, z toho je počítáno zhruba dva cet tisíc pro americký trh. Jeho cena by se měla pohybovat pod 30 tisíc marek.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií