Otevřené vozy, vyvinuté v oddělení Audi Sport pod kódovým označením ,R8″, přivede na start jako šéf týmu Reinhold Joest, který se sám může pochlubit čtyřnásobným vítězstvím v Le Mans v letech 1984, 1985, 1996 a 1997. Jeho bohaté zkušenosti by měly týmu Audi pomoci především při volbě vhodné taktiky v tomto náročném a obvykle do poslední chvíle otevřeném závodu.
Roli technického ředitele týmu přijal Angličan Tony Southgate, který získal uznávané renomé jako konstruktér a designer řady významných týmů formule jedna. Při výběru jezdců může Audi stavět na zkušenostech ze svých četných a mimořádně úspěšných startů v závodech upravených cestovních vozů na okruzích. Kontrakt se stájí Audi pro nasazení v Le Mans podepsali ti nejzkušenější piloti:
Pro úspěch při své premiéře v Le Mans dělá Audi maximum. Na zkušebním okruhu Audi v Neustadtu týrají testovací řidiči nový přeplňovaný osmiválec a počítá se s tím, že po jeho prověření se závodní vozy Audi objeví na řadě okruhů, kde by měly dokázat oprávněnost svého nasazení v Le Mans v květnu příštího roku.
„Le Mans je jedinečná sportovní výzva,“ říká Dr. Wolfgang Ullrich, šéf sportovního oddělení Audi. „Vstupem do Le Mans automobilka Audi opět potvrzuje svoji pověst výrobce špičkových vozů nejvyšší technické úrovně.“
Historie vytrvalostního závodu v Le Mans se začala psát v roce 1923. Postupně získala čtyřiadvacetihodinovka pověst nejprestižnějšího a nejnáročnějšího závodu svého druhu vůbec. Jeho popularita se přitom neomezuje jenom na Evropu, ale je velmi vysoká i v USA či Asii. Rok co rok se do Le Mans sjíždí na 200 tisíc nadšenců, kteří chtějí na vlastní oči nasávat atmosféru nejnáročnějšího vytrvalostního závodu.
Také v České republice se může značka se čtyřmi kruhy pochlubit vynikajícími výsledky na poli motoristického sportu. Před několika týdny oslavil okruhový jezdec Josef Venc se svým Audi mistrovský hattrick, když letos obhájil své loňské vítězství ve Středoevropském poháru FIA kategorie. O jeho úspěších jsme vás informovali již dříve ve dvou článcích.